Designér Peter Schreyer si práci pro značku Kia užívá

Peter Schreyer (57) se narodil v Německu, pracoval 26 let pro Volkswagen a Audi, kromě jiného se podílel na vzniku legendárního Audi TT. Dnes je šéfdesignérem automobilky Kia. V poslední době poskytl několik rozhovorů. V nich detailně popsal, jaké to je navrhovat auta pro korejského výrobce č.2. Nabízíme vám některé z jeho myšlenek. 

„Existuje jeden podstatný rozdíl mezi evropskými a korejskými výrobci automobilů: Evropané navrhují vozy srdcem, zato Korejci hlavou.“ 

„V evropské společnosti je každý řidič, automobilový nadšenec. Od toho největšího šéfa až po posledního asistenta designu. Všichni chtějí postavit auta, v nichž by rádi seděli. Korejci jsou ale více orientováni na trh. Oni hledí na mapu světa a přemýšlejí, který trh vyzkoušet nebo dobýt. Co je třeba udělat, aby se tam prosadili.“

„Naše auta jsou kvalitnější, mají lepší motory. Snažím se, aby to samé platilo i o designu. Zdvihli jsem se. Našimi soupeři tak jsou dnes hlavně Volkswagen, Opel, Nissan, Honda a Toyota.“ 

„Není možné šetřit. Zákazník to pozná. Jenže je také třeba to vybalancovat s prostředky, které máte k dispozici. Stačí však přidat jen málo a vrátí se vám to pětkrát.“

„Pokud něco vypadá hodně levně, zákazník se bude při placení ošívat. Pokud ale něco vypadá dobře, tak zákazník bude pravděpodobně ochoten za to zaplatit o něco více.“

„Mým hlavním úkolem je smíchat evropskou eleganci s korejskou pragmatičností. Přiznávám, že občas narážím na konzervativní myšlení, na bojácnost. Ten nudný design minulosti je v některých Korejcích hluboce zakořeněný. Ale na druhou stranu je nich také vidět, jak moc chtějí změnu. Mají velká očekávání. Ostatně proto si mne najali.“

„Sídlím v evropském designérském studiu ve Frankfurtu nad Mohanem. Jednou za měsíc ale létám do Soulu. Jednání s Korejci jsou tvrdá. Ale jak se jednou pro něco rozhodnou, následuje vždy neuvěřitelně rychlá akce.“

„Při prezentaci máme jen hliněný model. Je rozhodnuto, že do toho půjdeme a za několik měsíců už před námi stojí perfektní prototyp. To je pozoruhodné. Ta rychlost. U Volkswagenu a Audi trvalo vše v průměru o rok déle.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peter Schreyer a dva z jeho výtvorů: Sportage a Picanto.
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 156 872 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků