Designér automobilky Kia Peter Schreyer má sen: roadster

Němec Peter Schreyer dnes patří ve světě automobilového designu k nejvýraznějším postavám. Před patnácti lety se podílel na vzniku originálního vozu Audi TT, nyní má na starosti design v automobilce Kia. V těchto dnech se vyjádřil, že by chtěl rozšířit nabídku korejské automobilky o roadster. „Je to můj sen,“ řekl.

Kia však nejprve musí zatraktivnit vzhled Carensu a Carnivalu. Tyto modely stále ještě nezískaly Schreyerův podpis – „tygří nos“.

Schreyer nastoupil do korejské automobilky v roce 2006. Krátce po svém příchodu řekl: „V minulosti byly vozy Kia obyčejné. Když jste je viděli na silnici, tak jste v první chvíli nevěděli, zdali to jsou japonské nebo korejské vozy. Byly takové nijaké. Myslím, že je velmi důležité, abyste vozy Kia poznali hned na první pohled. Aby se odlišovaly.“

A to se mu zcela jistě daří. Stačí jen zmínit některé z jeho povedených kreací: Soul, Sportage, Sorento, Optima, Picanto. 

Schreyer nyní touží po tom, aby Kia vyprodukovala také sportovní vůz. Nezapře, že jeho srdce stále bije pro sportovní vozy. „Mohl by to být buď roadster nebo kabriolet. Nevzdám to, dokud jeden nebudeme mít.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Designér Peter Schreyer a dva vozy, na jejichž vzniku se podílel: Kia Sportage a Audi TT. 

 

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků