Designér automobilky Kia Peter Schreyer má sen: roadster

Němec Peter Schreyer dnes patří ve světě automobilového designu k nejvýraznějším postavám. Před patnácti lety se podílel na vzniku originálního vozu Audi TT, nyní má na starosti design v automobilce Kia. V těchto dnech se vyjádřil, že by chtěl rozšířit nabídku korejské automobilky o roadster. „Je to můj sen,“ řekl.

Kia však nejprve musí zatraktivnit vzhled Carensu a Carnivalu. Tyto modely stále ještě nezískaly Schreyerův podpis – „tygří nos“.

Schreyer nastoupil do korejské automobilky v roce 2006. Krátce po svém příchodu řekl: „V minulosti byly vozy Kia obyčejné. Když jste je viděli na silnici, tak jste v první chvíli nevěděli, zdali to jsou japonské nebo korejské vozy. Byly takové nijaké. Myslím, že je velmi důležité, abyste vozy Kia poznali hned na první pohled. Aby se odlišovaly.“

A to se mu zcela jistě daří. Stačí jen zmínit některé z jeho povedených kreací: Soul, Sportage, Sorento, Optima, Picanto. 

Schreyer nyní touží po tom, aby Kia vyprodukovala také sportovní vůz. Nezapře, že jeho srdce stále bije pro sportovní vozy. „Mohl by to být buď roadster nebo kabriolet. Nevzdám to, dokud jeden nebudeme mít.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Designér Peter Schreyer a dva vozy, na jejichž vzniku se podílel: Kia Sportage a Audi TT. 

 

Kia Rio 1.399
Rok výroby: 2007
Stav: 92 971 km
Cena: 65 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 82 240 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2012
Stav: 113 740 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků