9. Ford Mustang
V Dearbornu u Fordů zůstaňme a u živočichů jakbysmet. Při vyslovení jména Mustang se asi každému vybaví model roku 1964 ½, tedy ten úplně první „pony car“. Ford navíc nedávno uvolnil nějaké materiály z jeho vývoje a fotky skic, návrhů a studií.
Mustangy se postupně zvětšovaly a ve třiasedmdesátém přišel konec klasické první generace. Druhá už nebyla to pravé ořechové, vždyť měla čtyřválec (!). K tomu se chce Ford v šesté řadě vrátit. Představí ji příští rok ke kulatým padesátinám.
Trojka už neměla ani emblém divokého koně, nahradilo ji tradiční logo. Byť se vyráběla nejdéle, plných patnáct let, nikomu nepřirostla k srdci. Na originál se vlastně povedlo automobilce navázat až pátou řadou a nejen designem v retro stylu. Byť ten správný znak se znovu vrátil na příď už v devadesátém čtvrtém na čtyřce.
Vraťme se ale skoro na začátek. Víte, která sezóna byla pro model obchodně neúspěšnější? Rok 1966, kdy si jej koupilo přes 607,5 tisíce Američanů. Ne, to skutečně není překlep!
Pokračujte na další kapitolu: