Delta 4x4 Tiguan: dvě auta, dva charaktery?

Německý úpravce Delta 4x4 u nás není příliš znám. To ale neznamená, že jeho produkty hrají na trhu druhé housle.

Portfolio upravených vozů společnosti Delta 4x4 tvoří povětšinou auta německé produkce a to zejména „lidové vozy“. Pro první crossover z dílny Wolfburgské automobilky si návrháři z této společnosti přichystali sadu optického a technického vylepšení, a to jak pro silniční, tak pro off-roadovou verzi.

Podívejme se nejprve na on-road verzi, která je díky novým tlumičům blíže k zemi o celých 30 mm a díky rozšířeným blatníkům nabral vůz na robustnosti. Další kosmetické úpravy bychom hledali jen stěží, protože ty se dále odvíjejí od individuálních potřeb toho kterého zákazníka. Na výběr budou i kola v rozměrech od 16 do 22 palců. Na předváděné verzi byly použity slitinové disky Hellow Spoke o rozměrech 21 palců.
 
Co se týče stylingu off-roadové verze, zde byly zásahy již poněkud drastické a mírně připomínají černo-oranžové Porsche Cayenne upravené Gemballou. K této verzi je standardně dodáván nový bodykit, který se však nemusí každému líbit. Na bocích přibyly nerezové trubky, podvozek a motor pak kryjí hliníkové plechy. Boční profil zdobí 18-ti palcové oranžové disky Sins. Snad jediná skutečně potřebná úprava bylo použití nových tlumičů, které zvýšily světlou výšku vozu o 30 mm.
 

Závěrem vzpomeňme ještě modifikace motoru, jež jsou pro obě verze stejné. Jako základ pro úpravy posloužil vznětový dvoulitr s výkonem 103 kW a maximálním točivým momentem 320 Nm. Po úpravách motoru se celkový výkon vyšplhal na 125 kW a „krouťák“ na 384 Nm. Maximální rychlost činí 198 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne tento nadopovaný Tiguan za 9,8 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Delta 4x4 VW Tiguan
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků