Definitivní řešení dojezdu elektromobilů? Vozíky plné baterií

Až letos potkáte na dálnici BMW i3, Nissan Leaf nebo nějaký jiný elektromobil s připojeným zvláštním vozíkem, nedivte se. Nejde o stěhovavého ekologa, který potřeboval odvézt na chalupu ještě více harampádí, ale o nejnovější projekt, který už dříve podpořila EU dotací dvou milionů eur. Do reálného provozu by se měl dostat ještě letos.

Elektromobily | Volkswagen | Srovnávací testy | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Základní myšlenka je jednoduchá. Elektromobil s vysokým dojezdem znamená velké baterie a tím pádem také vysokou hmotnost. Obvyklé denní cesty ale zdaleka nedosahují na mnoho stovek kilometrů, takže by pak člověk vozil všechnu tu hmotnost navíc zbytečně. Podle představ společnosti Nomadic Power postačí, když auta budou nabízet to, co nabízí dnes. Když bude potřeba vyrazit na delší cestu, připojí si dodatečné baterie uložené právě ve vozíku.

Testy | Elektromobily | Nissan

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu  

Kolik váš elektromobil následně dostane navíc kilometrů, to bude záležet na konkrétní verzi vozíku. Ty nejvýkonnější údajně přidají až 500 km. Samozřejmě si takový vozík nacpaný akumulátory budete moci pořídit a pak být ještě více ekologičtí. Přes týden se bude nabíjet z domácí nabíječky napájené solárními panely, o víkendu pak můžete vyrazit na dlouhou cestu. Počítá se ale ještě s další variantou.

Podle té byste si podobný vozík mohli půjčit. Společnost uvádí jako příklad situaci, kdy budete chtít vyrazit z Mnichova do Berlína. Za Mnichovem si na „čerpací stanici“ zapůjčíte nabitý vozík, s ním dojedete po dálnici k Berlínu, kde ho zase na jiné „čerpací stanici“ vrátíte, on se tam nabije a následně si ho bude moci půjčit zase někdo jiný. V budoucnosti by pak po nástupu autonomních technologií takový vozík mohl dokonce přijet sám za vámi.

Zajímavosti | SUV | Elektromobily | Tesla

Zákazník na internetu kritizoval Teslu. Ta mu na oplátku nedodala Model X

Nikoho asi nepřekvapí, že se o tento projekt zajímá i Elon Musk, respektive že mu EU udělila dotaci dvou milionů eur a že ho podporuje také německá vláda. Uvidíme, co z toho nakonec bude. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků