Definitivní konec? Valmet demontuje výrobní linku pro Fisker Karma

8 komentářů

Fisker je na konci
27. ledna • 5:49

Myslím, že k tématu Fisker můžu hodně říct. Koncem roku mi doufejme vyjde knížka o pozadí likvidace firmy. Můj manžel to auto vlastně technicky postavil, a myslím, že dnes už i Henrik pochopil, za co mu vděčí. V den, kdy firmu vydražili čínani (už jen ta dražba, která trvala několik dnů vydá na samostatnou a neuvěřitelnou kapitolu) sešli se zbývající lidé ve firmě, objednali si pizzu a dívali se starý ale bohužel velmi aktuální film Tucker od Coppoly. Firma je na konci, nikoliv kvůli technologii, o kterou celou dobu šlo. A která byla Tesle a GM nebezpečná. A Tesla vyhrála, investice do podplacených médií a bloggerů vyšla. Pravda je úplně banální. Číňani si dosadili do firmy blbečka z Tennessie, který nemá o autech ponětí a ten si tam nasadil ještě většího blbečka, který má zkušenosti s auto z doby, kdy jezdil s oranžovým nákladákem po Kalifornii a fotil mapy. Ti dva svojí hloupostí zlikvidovali zbytek nadějí. Je konec a Čínaní to ještě ani netuší. :-P

Fantomas
30. prosince • 13:39

Proč někdo dá 150 milionů dolarů (3,5 miliardy korun) za něco, co pak rozebere? Chce si to snad nastěhovat k sobě domů, opět složit a začít vyrábět? Nebo se to dá se ziskem rozprodat?

Fantomas
30. prosince • 13:41

Nebo že by jen likvidace možné nežádoucí konkurence?

dedekMMC
30. prosince • 14:43

Nebo, že za mrzký peníz pořídí patenty na technologie firmou vyvinuté.

Ka_r_los
30. prosince • 15:27

Problem Fiskeru byl ten, že toho moc nevymysleli a stavěli z nakupovaným komponent. Henrik Fisker byl a je výborný designer, nic víc, není to technik.Takže rozdíl mezi Teslo a Fiskerem je velice zřejmý...

Fisker je na konci
27. ledna • 5:54

Tohle tupé opakování propagandy Tesly mě vždycky dokáže nadzvednout. Přesně tohle není pravda. Na začátku ano, ale protože Quantum Technology nebylo schopno použitelné komponenty vyrobit, museli ve Fisker vyvinot kompletně novou technologii - a tím se stali nebezpečnými. Přečtěte si k tomu rozhovor na Auto.cz Pravda je bohužel i to, že vedení Fisker (původně propojené s GM) patenty na technologie ani neregistrovalo, takže v době bankrotz byli v seznamu IP společnosti skoro jen designove patenty. Už tuhle hloupost nikdy neopakujte, protože za velmi revoluční technologií té firmy stojí dva inženýři - a jeden z nich, Paul Boskowitch ten krach zaplatil životem.

Art Vandelay
30. prosince • 19:16

Suhlasim, inak oficialne chce najprv Fisker odstranit vsetky chyby z auta a potom ho zacat vyrabat v Cine, tak uvidime. Tesla a Fisker su ako den a noc ale ajtak Fiskeru drzim palce, bodaj by sa im zadarilo...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fisker je na konci
27. ledna • 5:56

Ani náhodou to tak nebude. Tu hlášku s chybami, které je potřeba odstranit, tu měl ten Pi jen proto, že mu předtím inženýři nahlásili, co by chtěli vylepšit. Byl prostě jen příliš blbej to zopakovat. A žádná Karma se v Číně dělat nebude, protože už v té automobilce nemají nikoho, kdo ví, jak to auto funguje. Což jsem opravdu hodně ráda.

Doporučujeme

Články odjinud