Ford Focus ST TDCi, ostrý nafťák již v lednu

I když se to mnohým milovníkům sportovně laděných vozů nebude líbit, i Focus s magickými písmeny "ST" na zádi se po vzoru většího Mondea ST dočká ostré naftové verze. Nepůjde však o 2,2 TDCi jako u Mondea, ale o čtyřválec 2,0 TDCi. Výkon, jakým bude naftový Focus ST disponovat, není prozatím znám.

Aby estéčko neztratilo své renomé, bude Ford muset přijít s něčím, co se vyrovná konkurenci nabízející u naftových hot hatchů výkony od 170 do 180 koní. V této chvíli má k dispozici pouze motor o dnes průměrném výkonu 100 kW (136 k). Je však taky možné, že po vzoru Mondea ST půjde jen o jakýsi ST paket s naftovým motorem a naladěním podvozku a brzd jako u ostrého modelu.

Focus ST TDCi se ve vybraných zemích objeví hned v lednu příštího roku. Zda se dostane i k nám, kde by svedl boj mj. s Citroenem C4 VTS HDI, Škodou Octavii RS TDI, Golfem GT TDI nebo Seatem Leon FR TDI, zatím nevíme.

Tip:Přečtěte si testy Fordu Focus ST s motorem 2,5T a Mondea ST 2,2 TDCi

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud