Pokud vám nestačí 265 koní v BMW 130i, můžete si počkat na ještě výkonnější model: 135i. Ten dostane pod kapotu třílitr s dvoustupňovým přeplňováním, který se představil v novém trojkovém kupé. Ultravýkonný model nižší střední třídy bude mít výkon okolo 306 k (225 kW), což z něj činí nejsilnější sériový vůz v kategorii hatchů nižší střední třídy. Otázkou ale je, zda charakteristika turbomotoru uspokojí skutečné fajnšmekry očekávající okamžitou reakci na plyn, výkonovou špičku a předvídatelné chování motoru.
Pavel Janda dodává: Možná se ptáte, jak jsme přišli na to, že na fotografiích je opravdu zachycena 135i, vzhledové rozdíly proti 130i jsou minimální. Upřímně řečeno nepřišli, bylo nám to řečeno autorem fotografií, který byl s vozem v kontaktu. Možné je vše, osobně ale příliš nevěřím, že by v případě 135i nebyly alespoň rozšířeny zadní blatníky/podběhy, které oficiálně umožňují použití pneu širokých pouze 225 mm, neoficiálně 235 mm. To je na vůz s odhadovaným výkonem 306-330 koní velmi málo, už na 130i s výkonem 265 koní není tento rozměr optimální a volá po použití pneu s měkčí směsí.
Vzhledem k lehkému maskování předních partií může jít dost dobře jen o testování nového provedení toho či ono aerodynamického doplňku, úpravu systému chlazení brzd apod. Pravdu ukáže čas. Jisté je zatím jen to, že BMW u žádného z modelů nepoužije označení M1, chce jej ponechat výlučně výjimečnému sporťáku sedmdesátých let.
Foto © Automedia