BMW připravilo pro své SUV decentní facelift: změny vzhledu a větší proměny pod kapotou. Nadšeni budou příznivci nafty.
Malý SUV model automobilky BMW se dočkalo svého faceliftu poměrně brzy. Tento model se totiž na trhu objevil teprve v roce 2003 a facelift předznamenává, že život této generace se přehoupl do druhé poloviny. Pokud jste čekali změny, které by výrazněji změnily tvář a vzhled vozu, budete zřejmě zklamání. BMW totiž vsadilo na drobné změny vzhledu a také na nasazení zcela nového a výkonného motoru.
Změny vnějšího vzhledu jsou opravdu decentní. Automobilka pouze mírně pozměnila přední a zadní nárazník a vymanila klasické zadní světlomety za paraboly s LED. Nově budou všechny verze standardně vybaveny 17" koly z lehké slitiny. Také interiér prošel pouze kosmetickým omlazením. Facelift přinesl nové materiály, které mají jednak umocnit sportovní nádech vozu a druhak umlčet některé kritiky nových interiérů BMW, kteří vždy spílali hlavné nad vnitřkem X3. Nově si lze takoé vybrat z dalších dřevěných nebo hliníkových dekorací.
Více než změny vzhledu se facelift dotkl technických vylepšení. Nový automat pro třílitrový turbodiesel má totiž novou logiku řazení a také mírné hardwarové modifikace. Nově je i nastaven systém DSC, který má lépe reagovat při panickém brždění.
Vše podstatné se ovšem odehrálo pod kapotou, kde po faceliftu najdeme zcela nové a také inovované motory. Zcela nový bude model X3 s označením 3,0sd. Jedná se o vůz, který dostal třílitrový naftový motor, ovšem s dvojitým přeplňováním. Jedná se o stejný motor, jaký se nachází také v modelu 535d. Twin turbem dopovaný motor dává výkon 210 kW (286 k) a točivý moment 580 Nm. Z těchto parametrů je patrné, že BMW pro model X3 mírně navýšila výkon o rovných 10 kW. Iks-trojka s tímto motorem zrychlí na stovku za 6,6 s a dosáhne maximální rychlosti 240 km/h. Jako jediná z verzí modelu X3 dostane 3,0 sd v základu automatickou šestistupňovou převodovku, stejně jako 535d. Druhým naftovým motorem bude již klasický dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 330 Nm. Mezistupněm pak bude třílitrový turbodiesel o výkonu 160 kW (218 k) a točivém momentu 500 Nm.
Benzín bude zastupovat čtyřválec 2,0 o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 200 Nm. Další motory jsou již trochu klasické, ale přece nové řadové šestiválce o objemu 2,5 a 3 litry. Ty řidiči nabídnou v prvém případě výkon 160 kW (218 k), v druhém pak 200 kW (272 k). Rovněž benzinový třílitr se tak dočkal zásadního vylepšení, když současný motor 3,0i s výkonem 170 kW nahradila nejnovější verze "hořčíkového" třílitru s přímým vstřikováním paliva a výkonem o rovných 30 kW vyšším. Dvouapůllitr je pak nabízen ve verzi známé třeba ze současné trojkové řady.
BMW X3 po faceliftu