Honda loňský rok nasadila na trh třetí generaci šestistovky Hornet. Model prošel řadou estetických i technických úprav a v nové podobě se stává velkým konkurentem pro střední třídu naháčů. Motocykl jsme testovali na okreskách, na dálnici i na okruhu. Přečtěte si naše redakční resumé.
Kapitoly článku:
Po testu menšího motocyklu, Hondy CBF250, a seznámení se s novinkami Hondy na brněnském Masarykově okruhu jsme dostali příležitost otestovat velmi rozšířený model CB600F Hornet.
Honda CBF250 ---- Honda Day na Masarykově okruhu
Honda CB600F Hornet
Ostře řezané hrany Hornetu naznačují, že jde o pěkně ostrou břitvu pouličních bojovníků. V porovnání se staršími modely je jasné, že se snaží více zaujmout moderními tvary a prvky. Světlomet s čirou optikou, tvar nádrže, podsedlové plasty s integrovaným světlem nebo přepracovaná palubní deska jsou jistě módní, ale možná budou právě proto rychleji stárnout. Testovaný Hornet měl metalízu Titanium, která sice není patřičně výrazná, ale celkově se ke stroji hodí a po třetím či čtvrtém pohledu na motorku zjistíte, že má i luxusní nádech.
Jíž z dálky vypadá Hornet jako svalovec, široký výfuk, pneumatiky a nová upside-down (USD) vidlice vizáž streetfighteru jen podtrhují. Přesto však nadále evokuje pocit lehkosti a hbitosti. Tvar výfuku koresponduje s hranami plastů, ovšem ten na starších modelech vypadal víc agresivněji. Palubovka s velkým otáčkoměrem přišla o analogový tachometr a jeho místo zabral multifunkční LCD panel.
Pohonná jednotka má stále svůj prapůvod v modelu CBR600 z roku 1997. Jedná se o kapalinou chlazený, čtyřtaktní řadový čtyřválec o objemu 600 ccm. Motor se čtveřicí karburátorů Keihin a čtyřmi ventily na válec disponuje výkonem 71 kW (97 k) v 12 000 ot/min. Maximální točivý moment činí 63 Nm v 9 500 ot/min. Agregát spolupracuje s šestistupňovou převodovkou a sekundární převod tvoří řetěž.
Podvozek tvoří osvědčený rám Mono-Backbone, disponující vysokou pevností a tuhostí. Vpředu se objevila upside-down vidlice Showa o průměru 41 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrálním tlumičem. Na předním 17palcovém kole s pneumatikou 120/70 jsou dva kotouče o průměru 296 mm, vzadu je obutí 180/55 a jeden menší kotouč, 220 mm.
Honda CB600F Hornet - Sršeň, co se nebojí konkurence
Posez a motor v praxi
Hornet svoji stavbou bude vyhovovat spíše menším a středním postavám, ale ani já jsem si se svými 191 cm na pozici za řídítky nestěžoval. Posez je pohodlný, nohy a ruce v optimální poloze. Stroj by možná snesl širší řídítka pro lepší komfort, ale daní by byla menší prostupnost např. v kolonách aut. Ostatní ovládací prvky jsou jak šité na míru a poskytují dostatek komfortu i pro delší cesty. Ergonomie Hornetu padne snad každému bikerovi do ruky během pár okamžiků, nic vás nevyvede z míry a ani nepřekvapí.
Po nastartování a zařazení prvního stupně jde motor progresivně a hladce do otáček. Převodovka je přesná a skvěle odstupňovaná, během testu se mi stalo snad pouze dvakrát, že se nezařadil stupeň, který jsem chtěl. Motor se okolo 7 tis. ot. projevoval drobnými vibracemi, které nijak zvlášť nevadily. Téměř stokoňový agregát má slušný tah již od dolního spektra otáček, to pravé se ale začne odehrávat až po překročení hranice 9 000 ot. Chcete-li jet pořádnou "střelbu", musíte motor točit a točit... Své maximum má kolem 12 000 ot., takže máte poměrně slušné pásmo velkého zátahu. Dostatek síly agregátu a trocha cviku umí poslat Hornet bez problémů na zadní.
Pohodlné sedlo pro řidiče, spolujezdec se už tolik neusmívá - řadový čtyřválec 600 ccm, 71 kW (97 k)
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E