Stále silnější volání po výkonných naftových motorech ženou kupředu automobilky ve vývoji motorů, které tuto skupinu zákazníků dokáží uspokojit. Ani Opel nespí a pro ostrou Astru OPC nabídne také novátorský naftový motor.
O tom, že Škoda nasadí naftový motor do své sportovní verze Octavia RS, jsme již psali (celá zpráva). U Octavie je třeba podotknout, že se stále jedná o víceméně klasický turbodieselový motor, byť je v silnější verzi upraven oproti slabší variantě více, než by se na první pohled mohlo zdát. Opel ovšem jde trochu jinou cestou. Svůj naftový agregát 1.9 CDTI totiž vybaví twinturbem, tedy dvojitým přeplňováním. To má zaručit nulový turboefekt, zátah od volnoběhu až k omezovači a také výrazně vyšší spektrum využitelných otáček. Tento naftový motor bude jedním z prvních, který nebude mít problémy z vytáčení nad hranici 5 000 otáček za minutu.
Motor v naftové verzi OPC se skutečně nebude mít za co stydět. Bude disponovat výkonem 155 kW (212 k). Proti své benzinové verzi se bude Astra OPC s naftovým motorem lišit i mírně modifikovaným aerodynamickým kitem a barvou, která nebude tradičně modrá, ale černá. První ostré testy již probíhají na německém Nurburgringu. Stejný motor se má později objevit i v nové Alfě 159.