Základem pro Carreru GT se stal závodní speciál, který vyhrál závody Le Mans. Silniční verze má pod kapotou motor 5.7 V10 s výkonem 612 koní, keramické brzdy, obsahuje moderní technologie, akceleruje na stovku za 3,9 s a stojí 16 miliónů.
Kapitoly článku:
Porsche Carrera GT
Pří vyslovení jména německé automobilky Porsche se většině mužů rozbuší srdce o něco rychleji a hned se otáčejí, kde nějaký ten kousek jede po silnici. Hlavou jim pak proletí myšlenka, jaká by to byla nádhera mít alespoň jedno auto této značky zaparkované v garáži. Aby ne, vždyť model Carrera 911 je považován za jeden z nejlepších sportovních vozů pro každodenní použití, slabší Boxster zase atakuje špici segmentu kabrioletů a Cayenne je oblíbené SUV. Pojďme se ale podívat na vlajkovou loď, čistokrevný supersport s jednoduchým označením Carrera GT.
Tip: Stáhněte si plakáty nejsilnějšího Porsche všech dob.
Ze závodního speciálu
Ačkoliv plochý šestiválec v Carreře dosahuje výborných výkonů, Porsche se s modelem 911 nemohlo srovnávat s pořádnými supersporty. První myšlenky o silničním GT se zrodily v roce 1998, kdy závodní speciál Porsche pošestnácté zvítězil v nejslavnějším dvacetičtyřhodinovém závodě Le Mans. Vedení firmy rozhodlo, že se postaví silniční speciál na bázi závodního auta. Šlo tak trochu i o prestiž, protože silničním supersportům kraloval brutální McLaren F1, Ferrari oznámilo, že přijde s modelem F60 (dnešní Enzo), Mercedes-Benz už pracoval na SLR a do světa rychlých kol pronikaly i menší firmy, jako například Koenigsegg nebo Horacio Pagani a jeho Zonda.
Silniční verze závodního speciálu Porsche, model s označením GT1
Pro podvozek GT se stal základem podvozek ze závodního speciálu. Spodní část auta je celá zakryta tvarovaným uhlíkovým kompozitem. Zlepšuje se tak aerodynamika vozu a zvyšuje se maximální rychlost. Vpředu je spoiler, který dodává potřebný přítlak, vzadu podvozek končí difuzorem.
Karoserie
Karoserie je celá z uhlíkových kompozitů, hned při prvním pohledu je jasné, kam toto auto zařadit. U tvaru xenonových světlometů s čirou optikou s designem legendárního modelu 917 nebo lichoběžníkového víka kufru vidíme, že jde o prvky Porsche. Tři otvory nasávaní v masce ukrývají kapalinové chladiče pro motor a brzdy. Z profilu si všimnete mohutného prolisu, který má otvory pro odvětrávání brzd a přísun vzduchu do motoru.
Bi-xenonové světlomety; brzdová světla z LED diod
Víko motoru má dvě vyboulení, které jsou z nerezové síťoviny a umožňují tak pohled na pohonnou jednotku. Jednoduché a prosté přítlačné křídlo se při rychlostech nad 130 km/h automaticky vysune o 16 cm a zvedne přítlak zadní části o 30 procent. Elektronika křidlo zasune zpět, když rychlost Porsche klesne pod 80 km/h. Na zádi jsou dva výfuky spolu se zadní mlhovkou a zpátečním světlem symetricky rozdělené místem pro registrační značku. Zadní brzdová světla skrývají „rychlé“ LED diody.
Vysunutí zadního přítlačného křídla o 16 cm nastává při rychlosti 120 km/h