Mazda 6 MPS: ještě výkonnější než RX-8

Mazda 6 MPS: ještě výkonnější než RX-8

Se svými 260 koňmi je Mazda 6 MPS nejvýkonnějším modelem značky. Auto je poháněno přeplňovaným čtyřválcem 2.3 l, má pohon všech kol a vzhled doplňují osmnáctipalcová kola. (doplněno o další informace)

Kapitoly článku:


Turbo a čtyři válce

Pod kapotou nové nejvýkonnější verze Mazdy 6 se nachází přeplňovaný čtyřválec 2.3 DISI s výkonem 191 kW (260 k) při 5 500 ot. a 380 Nm při 3 000 ot. Motor má přímé vstřikování paliva, které zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách až o deset procent a navíc snižuje tzv. turboefekt. Použito je standardní výfukové turbodmychadlo, nikoliv kompresor. S motorem pojí kola šestistupňová převodovka se dvěma stálými převody. Na stovku zrychlí MPS za 6,6 s, nejvyšší rychlost činí 240 km/h.

Novinkou je pohon všech kol, kdy se za standardních podmínek přenáší 100 procent výkonu na přední nápravu, a v případě potřeby (rozjezd, snížená adheze) se pak rozdělí na obě nápravy v poměru 50:50. Tisková zpráva dodává: „Řídící jednotka pohonu všech kol sleduje jízdní podmínky a podmínky na silnici, takže řidič může odpočívat a užívat si potěšení z jízdy. Systém vybírá jeden ze tří různých režimů pro rozdělení točivého momentu dopředu a dozadu: normální, sportovní a sněhový (pro kluzké povrchy). Systém odběru výkonu (PTO), který agresivně rozděluje točivý moment na zadní nápravu, je vybaven svojí vlastní vodou chlazenou chladicí soustavou.“

Sportovní doplňky

Vzhled Mazdy 6 MPS je doplněn 18" litými koly 215/45 R18 a několika drobnými úpravami exteriéru, např. zadním difuzorem s kompaktním spoilerem a dvojitou koncovkou výfuku. Speciálně pro MPS byla „namíchána“ stříbrná metalíza, seznam barev pak doplňuje sněhově bílá s perletí, metalická titanium šedá II, klasická červená, jasná ebenová a černá. Lehce byl také upraven interiér, dostal např. nové číselníky, jinou hlavicí řadicí páky či poloskořepinová přední sedadla. Verze MPS bude nabízena pouze jako sedan, který má navíc vylepšenou torzní tuhost. Podvozek dostal silnější stabilizátory a tužší tlumiče, větší jsou také brzdy. V základu nebude chybět stabilizace podvozku.

Tip: Další informací najdete v tiskové zprávě ve druhé a třetí kapitole.

Technické parametry

  • Mazda 6 MPS
  • Rozměry: 4 740 x 1 780 x 1 445 mm
  • Rozvor náprav: 2 675 mm
  • Rozchod kol (přední/zadní): 1 540 mm
  • Míst k sezení: 5 osob
  • Motor: MZR 2.3 DISI Turbo, 191 kW/260 k/5 500 ot/min., maximální točivý moment 380 Nm/3 000 ot/min
  • Převodovka: šestistupňová mechanická
  • Hnací ústrojí: aktivní rozdělení točivého momentu, pohon všech kol
  • Zavěšení přední/zadní. se dvěma příčnými rameny/víceprvkové
  • Brzdy přední/zadní: kotoučové
  • Pneumatiky: přední a zadní 215/45R 18 93Y
  • Kola přední a zadní: litá 18x7J

Fotogalerie

   

  

  

  

  

 

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud