Autosalon v Los Angeles teprve klepe na dveře, ale již nyní víme o jedné z jeho hvězd. Stane se jí modifikovaný Ford Mustang 2011.
Detaily o Mustangu nového modelového roku si FMC nechává až na oficiální premiéru, ale již nyní známe celou řadu informací. Jistě nejvýznamnější novinkou však bude nový vidlicový šestiválec doplněný šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, který má dosahovat nízké spotřeby paliva, ale především konečně konkurenceschopného výkonu.
Jedná se o celohliníkovou jednotkou Duratec s proměnným časováním ventilů a výkonem 305 koní, což znamená slušnou výbavu proti Chevroletu Camaro, ale za takovým Nissanem 370Z stále pokulhává. Použití plynule proměnného časování ventilů DAMB (Direct Acting Mechanical Bucket) má snížit spotřebu paliva o 3 % a zvýšit výkon o 10 % v porovnání s podobnými jednotkami s pevně stanoveným časováním. K lepší využitelnosti v nižších a středních otáčkách se dále přidávají chlazení nasávaného vzduchu a dvojitá výfuková soustava, díky kterým má motor točit až 7 000 ot./min. a nabízet velmi rychlou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu.
V porovnání se stávajícím šestiválcem klesne průměrná spotřeba paliva o plnou čtvrtinu. K tomu mají kromě nového motoru přispět v detailech upravená aerodynamika v oblasti přídě, podběhů, blatníků, krytů podvozku a zadní kapoty, ale také elektronický posilovač řízení (což jistě milovníci Mustangů patřičně ocení...).
Zvýšení výkonu přichází v kombinaci s upraveným podvozkem. Pružicí a tlumicí jednotky byly nově odladěny s ohledem na komfortnější jízdu po kvalitních silnicích, přičemž nová spodní ramena a tužší stabilizátor na zadní nápravě mají zlepšit jízdní vlastnosti a odezvu při průjezdu zatáčkou.
Ačkoli modifikace aerodynamiky měly za cíl hlavně snížit spotřebu paliva, pokusili se konstruktéři zároveň o lepší vyvážení vztlaku na přední a zadní nápravě. Výsledkem je údajně kvalitnější kontakt s vozovkou při vyšších rychlostech. Zákazníci určitě ocení instalaci diferenciálu s omezenou svorností, který se tak stává základní výbavou všech šestiválcových Mustangů, podobně jako brzdová soustava s většími kotouči vpředu i vzadu.
Uvnitř se změny promítnou do vylepšené akustické izolace interiéru a nového materiálu dveřních těsnění, dobře patrná je i modifikace přístrojového štítu s tachometrem cejchovaným do 160 mph (zhruba 260 km/h) a otáčkoměrem se stupnicí končící cifrou 8 000 ot./min. Vůbec poprvé se v Mustangu objeví bezklíčový systém MyKey, vestavěný dálkový ovladač garáže nebo zpětná zrcátka se zcela novým krytím slepých úhlů.
Na podzim příštího roku bude možno pro šestiválcové Mustangy objednávat sadu Performance Package, jež se má vyznačovat kratším stálým převodem, devatenáctipalcovými ráfky, vzpěrou mezi horními lůžky předních tlumičů, nově kalibrovaným „protiprokluzem“ a tužším pérováním převzatým z osmiválcového Mustangu GT.
Ford Mustang 2011