Očekávaná Insignia OPC vezme segment rychlých sedanů ztečí. Na všechna kola bude posílat 325 koní a „stovku“ pokoří pod 6 sekund.
Bezmála rok po představení Opelu Insignia se na trhu objeví její ostrá verze s tradičním přívlastkem OPC, která je málokoho nechá chladným. Pravdou je, že vám zatím předkládáme snímky britského provedení Vauxhall Insignia VXR, jež však bude opět jen Opelem s řízením vpravo. Na většině trhů bude tak vrcholné provedení úspěšné Insignie nabízeno pod tradičním označením OPC, jež je zkratkou Opel Performance Center a dosud se používalo zejména pro elitní verze menších typů Corsa, Astra, ale též Zafira.
Opel Insignia OPC byla řadu měsíců terčem objektivů špionážních fotografů, kteří jej již několikrát stihli zachytit při testovacích jízdách. Novinka však ještě v tu dobu byla samozřejmě pod více či méně důkladným maskováním a o jejím agregátu kolovalo mnoho spekulací. Nyní je tomu všemu konec a my už víme, čím nová Insignia OPC zabojuje o zákazníka.
Hned na úvod můžeme zmínit pro mnohé to nejzajímavější a to pohonnou jednotku. Pod kapotou vozů Insignia VXR i OPC se bude nacházet přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,8 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Ten bude vozu dodávat výkon 239 kW/325 koní. To bohatě stačí na to, aby tento atraktivní sedan zrychloval z nuly na 100 km/h za 5,8 sekundy, ručička tachometru se pak díky elektronickému omezovači zastaví na 250 km/h.
S ohledem na dosavadní pověst modelů OPC však nezůstalo ani v případě Insignie jen u navýšení výkonu či drobných aerodynamických úprav karosérie. Vůz se bude moci v prvé řadě pyšnit trvalým pohonem všech kol (mezi vozy OPC vůbec poprvé). Důkladně byl upraven o 10 mm snížený podvozek, který se vyznačuje novými předními závěsy HiPerStrut (High Performance Strut), které zůstanou typickými prvky Insignie OPC. Jejich konstrukce byla zaměřena na dvě oblasti. HiPerStrut tak má za úkol snížit citlivost řízení na pohyby předních kol při prudké akceleraci v zatáčce a zachovat vozu neutrální chování za všech okolností, ale také zlepšit schopnost přenosu točivého momentu na suchou i mokrou vozovku. K tomu napomáhá též použití elektronicky řízeného diferenciálu s proměnnou svorností (LSD). Podvozek dostal nové pružiny i tlumiče. O modifikacích mechanických částí vozu napovídají zvenčí i specifická, standardní litá kola s průměrem 19 palců, ráfky s ještě větším průměrem přitom nalezneme v seznamu příplatkové výbavy. Skrze tyto ráfky pak ve všech případech prosvítají tmavé, mohutné brzdiče Brembo, jež tisknou odvrtávané a rovněž o něco větší brzdové kotouče.
Uvnitř Insignie OPC pak můžeme očekávat pozměněné přístroje, sportovní sedadla Recaro a širší aplikaci „hliníkových“ obkladů, použitých především na volantu, pedálech a v okolí řadicí páky i přímo na její hlavici. Volant je potažen dvěma druhy kůže, jeho ve spodní části plochý věnec má v oblasti úchopu „za deset minut dvě“ příjemné rozšíření a na svých ramenech nese ovladače tempomatu a audiosoustavy.
Insignia OPC ještě ve fázi vývoje absolvovala několik testovacích jízd na věhlasné Severní Smyčce, kde si prý vedla mnohem lépe, než její předchůdce.
Novinka se představí 7. května na autosalonu v Barceloně s tím, že prodeje budou odstartovány na podzim. Přívlastkem OPC se již brzy bude moct chlubit i verze kombi, nebo-li Sport Tourer, zda ji Opel stihne představit ještě do tohoto termínu, zatím není jisté.
Opel Insignia OPC se svým britským dvojčetem VRX