Vrcholná verze vlajkové lodi BMW je venku a spolu s ní i většina faktů. Bude mít navrch nad špičkami nabídek Audi a Mercedesu?
V souvislosti se zahájením newyorkského autosalonu zveřejnila automobilka BMW první informace o vrcholné motorizaci nové „sedmičky“, která z pomyslného trůnu sesazuje pětilitrový osmiválec. Spekulace, že dvanáctiválec se v nabídce agregátů vlajkové lodi BMW tentokrát neobjeví, se tedy naštěstí nepotvrdily a my se pojďme podívat na první čísla, jimiž se bude chlubit 760i a 760Li.
Téměř od základů přebudovaný přeplňovaný dvanáctiválec se pyšní výkonem 400 kW / 544 koní při 5 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 750 Nm, který dosáhne již při 1 500 ot./min. Nová V12 disponuje systémem přeplňování TwinPower Turbo Technology, což není nic jiného, než klasické přeplňování turbodmychadly kombinováno s variabilním časováním ventilů VANOS a vysokotlakovým vstřikováním paliva.
Novinka slibuje dynamický a kultivovaný chod, přičemž sama automobilka se pochlubila tím, že jde o jeden z nejlepších a nejdokonalejších motorů v dané třídě a samozřejmě o vrchol nabídky automobilky. Dynamičnost naznačují údaje o zrychlení, z nuly na 100 km/h to 760i zvládne za 4,6 vteřin. Podívejme se ještě na spotřebu, i když u agregátů tohoto typu to není právě nejdůležitější parametr, nicméně konstruktéři mysleli i na její snižování a proto je novinka opatřena několika systémy snižování spotřeby a emisí pod dobře známým společným názvem EfficientDynamics. I díky tomu se průměrná kombinovaná spotřeba podle údajů výrobce pohybuje kolem 12,9 l/100 km. U verze Li s prodlouženým rozvorem o 14 centimetrů musíme ovšem rátat s poněkud pomalejším zrychlením a vyšší spotřebou, ovšem rozdíly nejsou nijak dramatické a v praxi snad jen stěží rozpoznatelné.
Vrcholná verze modelové řady se však může pochlubit ještě moderním osmistupňovým automatem od společnosti ZF, který byl upraven speciálně pro tento model, což zahrnuje i větší převodový rozsah. Tato převodovka však nebude pouze výsadou nejvyššího modelu, ale podle oficiálních informací se již brzy rozšíří i do nižších tříd.
BMW 760i