V červenci minulého roku byly vozy Peugeot 407 sedan a SW mírně modifikovány. Spolu s lehce upraveným vzhledem se také zvýšil interiéru, když vozy mají bohatší standardní i doplňkovou výbavu (parkovací asistent vpředu, nové telematické systémy WIP Nav a WIP Com…).
Vývoj automobilů ale spěje kupředu především s ohledem na snižování spotřeby paliva a nejinak je tomu i Peugeotu. Nyní se tak dále rozšířila nabídka motorizací, když k motoru 2,0 HDI FAP 103 kW, který od loňska splňuje emisní normu Euro 5 při spotřebě 5,7 l/100 km v kombinovaném cyklu, přibyla nová verze motoru 1,6 HDI FAP 80 kW. S ní 407 sedan a SW vykazují v kombinovaném provozu spotřebu 4,9 l/100 km a emise CO2 129 g/km.
Na vyšší efektivitě verze 407 1,6 HDI FAP se velkou měrou podílí elektrohydraulický posilovač řízení. Posilový účinek je řízen hydraulickým elektročerpadlem (GEP) a mění se v závislosti na rychlosti vozu, úhlové rychlosti otáčení volantem a teplotě oleje. V neposlední řadě je verze 407 1,6 HDI vybavena novými pneumatikami řady Michelin Energy Saver 205/60 R16 H se sníženým valivým odporem. Je třeba připomenout, že tyto úpravy vedené s cílem dosáhnout v kombinovaném provozu hladiny emisí 129 g CO2/km nezahrnují obvyklé změny převodů a výkony motoru jimi nejsou ovlivněny. Zlepšenou hospodárnost pohonné jednotky 1,6 HDI můžete posoudit i z připojené tebulky.