9
Fotogalerie

Podrobněji o novém Lamborghini Estoque

Při uvádění studie Estoque byli představitelé Lamborghini letos v Paříži na slovo skoupí, nyní již ale víme více.

Původně nám bylo jen sděleno, že uvedení auta na trh bude trvat alespoň čtyři roky, ale jakékoli podrobnosti o voze zveřejněny nebyly. Tento model jsme vám představili zde. V nedávném rozhovoru Stephan Winkelmann z vedení automobilky potvrdil, že Lamborghini pro svůj sedan zatím nemá platformu, ale že si ji zřejmě vypůjčí z jiného segmentu VW Group. Maurizio Reggiani však byl při rozhovoru s časopisem Autocar podstatně sdílnější.

Potvrdil, že vývoj nového vozu bude odstartován na začátku příštího roku a na trh by se měl dostat koncem roku 2011. Zároveň ale upozornil, že stát se může cokoli a že se Estoque stádia sériové produkce také vůbec nemusí dostat. Reggiani uvedl, že jako pravděpodobná pohonná jednotka připadá v úvahu současný desetiválec z Gallarda LP560-4 s objemem 5,2 l, ale bude modifikován pro zlepšení průběhu točivého momentu v nižších otáčkách. Pohon všech kol zůstane zachován, nová dvouspojková sedmistupňová převodovka však nahradí robotizovanou jednotku E-Gear.

Vůz bude založen na podvozkových dílech Gallarda kombinovaných se skupinami z jiných výrobků koncernu VW Group, přesto Reggiani o připravovaném autě hovoří jako o čistokrevném Lamborghini, čímž vyvrátil doměnky o instalaci platformy příští generace Audi A8. Potvrdil zároveň, že nová A8 bude podobně jako Estoque od základu konstruován pro možné použití přeplňovaných osmiválců a „dieselů“ a nevyloučil možnost použití hybridního pohonu. Novému Estoque však toto riziko nehrozí: „Přísná legislativa nás nutí udělat něco zásadního s emisemi našich vozů,“ řekl. „Nikdy však naše supersportovní vozy nebudeme vybavovat vznětovými motory a nikdy nepřikročíme k jejich přeplňování.“ V další části rohovoru však tento slib popřel a připustil, že vznětová či přeplňovaná benzínová technologie skýtá značný obchodní potenciál a příležitost k dalšímu rozvoji značky.

Lamborghini Estoque se na trhu v případě dobré konstelace hvězd VW Group utká se supersportovními rivaly, které právě vyvíjejí u Aston Martinu a Porsche, čemuž bude odpovídat i prodejní cena. Ta se pravděpodobně dostane pod hranici 200 000 dolarů, tedy k hladině současného typu Gallardo LP560-4. 

Estoque 1.jpg Estoque 2.jpg Estoque 3.jpg
Estoque 4.jpg Estoque 5.jpg Estoque 6.jpg
Estoque 7.jpg Estoque 8.jpg Estoque 9.jpg
Lamborghini Estoque

 

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud