Je to sotva pár dnů, co šéf vývoje automobilky Audi oznámil, že se s produkční verzi Audi R8 V12 TDI nepočítá a vůz zůstane navždy konceptem. Jenže nyní zase začínají přicházet spekulace, že to nemusí být tak jednoznačné.
Hlavním problémem pro nasazení daného motoru je skutečnost, že vrcholem modelu má být verze R8 s desetiválcovým agregátem, který má své kořeny u Lamborghini. O dva válce větší nafta by tak tento pohled vlajkového modelu zastínila a Audi by tak byla první automobilkou, která má za svůj vrchol u sportovního modelu naftu. Ostatně i při nasazení menšího motoru V8 TDI bude Audi jediným výrobcem sportovních vozů s naftovou jednotkou pod kapotou.
Zde se ovšem spekuluje, že prostě R8 bude mít dva vlajkové modely. Jeden pro ty, kteří chtějí skutečnou jízdu, tedy benzínový R8 V10 a nesmyslný pro ty, kteří chtějí za každou cenu něco jiného, tedy naftový R8 V12 TDI.
Druhým negativem pro motor V12 TDI jsou emisní limity. I přes veškerou snahu by tato verze jen stěží dostala homologaci pro provoz ve většině států USA, což je pro tento vůz důležitý trh. Takže vývoj silniční verze jen pro Evropu by byl poměrně nákladný a obtížně rentabilní.
Dle informací z Audi má přijít definitivní rozhřešení v létě tohoto roku, kdy bude oznámeno, jaký naftový motor produkční verze Audi R8 vlastně dostane. Zda půjde o dvanáctiválec, nebo o osmiválec 4,2 TDI. Hovoří se o tom, že pokud padne rozhodnutí pro V12 TDI, objeví se tento model na trhu zhruba do dvou let.