Ford Kuga se poprvé objevil již loni ve Frankfurtu, ale ve své sériové podobě debutoval teprve před pár dny v Ženevě. Co nabídne?
Nový Ford Kuga se svými vnějšími rozměry řadí do kategorie CUV a na našem trhu se popere s již prodávanými konkurenty, jako je VW Tiguan, Opel Antara nebo Nissan Quashqai. Podobně jako ostatní nejnovější Fordy působí sice mohutnějším, ale stále dynamickým dojmem.
Zevnějšek není nijak složitý a Ford vsadil na konzervativnější zaoblené tvary. Příď vozu působí celkem robustně a to díky zaoblenému přednímu nárazníku a podlouhlým světlům. Zadní část se také žádným zásadním způsobem nevymyká současným standardům Fordu, zde zaujme především černý nárazník s integrovanými mlhovkami, který je ve střední části překrytý stříbrným krytem. Jak už bylo řečeno, vzhledu tohoto ryze Evropského crossoveru není příliš co vyčítat a našinec si na jeho vnějšek nebude mít problém zvyknout.
Podívejme se však do interiéru, jehož většina prvků pochází z modelu Focus. V tomto případě už někdo mohl vzhledu palubní desky vyčítat až přílišnou strohost a konzervativnost, zvláště když právě přesednul z nově představené Fiesty. To však nic nemění na faktu, že zpracování je zvládnuto na velmi dobré úrovni. Na výběr bude samozřejmě ze široké palety barev textilního čalounění a v nabídce nebude chybět ani kůže. Lidé, kteří uvažují o koupi podobného vozu, budou jistě zajímat údaje o zavazadlovém prostoru. Za normálních okolností disponuje zavazadelník prostorem o velikosti odpovídající 360 litrům. Po sklopení zadních sedadel prostor naroste až na 1 355 litrů.
Nabídka motorů není nijak obsáhlá a vůz je nabízen pouze s jediným motorem, a to 2,0 TDCi s výkonem 100 kW a maximálním točivým momentem 340 Nm při 2 000 ot./min. Na úvod je to celkem solidní dávka, ovšem zákazníci jsou zvyklí na možnost výběru i v tomto směru, a tak se rozšíření nabídky určitě dočkáme již zanedlouho. Zákazník si však bude moci vybrat, zda chce mít vůz pouze s pohonem předních kol, nebo vyžaduje pohon 4x4. Tu druhou možnost pohonu zabezpečuje mezinápravová spojka Haldex. Z ostatních technických prvků, které jsou standardní součástí vozu, bychom mohli vzpomenout například systémy ESP a EBD.
Ford Kuga bude dostupný ve dvou výbavových stupních – Trend a Titanium. Ceny pro náš trh se dovíme před oficiálním zahájením prodejů koncem letošního léta.
Ford Kuga živě v Ženevě