Po sérii špionážních fotografií, na kterých se objevuje hybridní verze luxusní limuzíny třídy S, bylo skutečně jen otázkou času, kdy s ní tato německá automobilka vyjde na světlo světa. Mercedes se v uplynulém roce prosadil na poli „ekologických technologii“ zejména šetrnými dieselovými agregáty z řady Bluetec. Ty jsou v současnosti nabízeny téměř pro všechny modely, včetně nákladních vozidel.
Novinkou je, že automobilka se pustila do experimentování s Lithium-Iontovými palivovými články a výsledky svého výzkumu implantovala do své vlajkové lodi. Bateriím bude sekundovat benzínem poháněný agregát a hodnoty výkonu také vypadají celkem slibně. Podle předběžných informací bude Mercedes S400 BlueHybrid disponovat výkonem 299 koní a to při velmi příznivé kombinované spotřebě, která činí pouhých 7,9l/100 km. Ekologové zajásají zejména nad informací, že hybridní „eSko“ produkuje jen 190 g CO2 na kilometr.
Automobilka se však musí ještě popasovat s řadou „drobných problémů“. Li-Ion akumulátory jsou totiž nejefektivnější jen při teplotě 15 až 35 °C, pokud je teplota vyšší nebo nižší, výrazně se prý zkracuje jejich životnost a výkon. Dalším problémem, který brání v masovém používaní této technologie je i cena nových baterii. Sériové podoby tohoto hybridu bychom se mohli dočkat nejdříve v roce 2009, pokud se tedy podaří „vychytat všechny mouchy“.
Mercedes S400 BlueHybrid