Nové SUV německého Opelu se konečně dostává i na nás trh. Co vše nabídne je první klasické SUV této automobilky a na kolik přijde?
Po kultovním Opelu Frontera, který světlo světa poprvé spatřil již v roce 1991, přichází na náš trh další SUV model automobilky Opel. Antara, která je příbuzná s koncernovým Chevroletem Captiva, sice nenabídne takové terénní schopnosti jako kdysi Frontera, ale zato má maximálně uspokojit ty, kteří chtějí off-road pro každý den.
I když se Antara může zdát z fotografií velká, realita je taková, že svými rozměry spadá do kategorie středně velkých SUV. Na délku měří 4 575 mm, na šířku 1 850 mm a na výšku 1 704 mm. To vše stojí na rozvoru o délce 2 707 mm.
O tom, že Antara zvládne i nějaký ten terén, hovoří světlá výška 200 mm, brodivost 450 mm. nájezdový úhel 24° vpředu resp. 23° vzadu a úhel zlomu 18,2°. Terénní schopnosti pak trochu krotí fakt, že i tento vůz patří mezi klasické SUV s připojitelným náhonem na všechna čtyři kola. Při běžné jízdě je výkon posílán pouze na přední kola, ale pokud začnou prokluzovat, dokáže systém poslat na zadní kola až 50 procent veškerého výkonu.
K ještě větší jistotě a bezpečnosti pak přispívá systém ABS a stabilizační systém ESP, který byl speciálně navržen a naladěn na kooperaci s tímto typem pohonu. Bezpečnosti přispívá i nový prvek ochrany proti převrácení vozu ARP, který dokáže v případě potřeby během milisekundy přibrzdit jedno ze čtyř kol a eliminovat tak možnost převrácení.
Motory a převodovky
Antara bude nabízena s trojicí motorů. Dvěma benzínovými a jedním naftovým, který bude ovšem dodáván ve dvou výkonnostních variantách. Do svého segmentu přináší i šestiválcový motor, který z případných konkurentů nemá v této chvíli nikdo.
| 2,40 | 3,2 V6 | 2,0 CDTI |
Objem motoru (ccm) | 2405 | 3 195 | 1991 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 4/4 |
Výkon (kW/k) | 103/140 | 167/227 | 93/127 | 110/150 |
Točivý moment (Nm) | 220 | 297 | 295 | 320 |
Převodovka | MT5 | AT6 | MT5 | MT5 | AT5 |
Zrychlení 0-100 (s) | 11,9 | 8,8 | 13,8 | 10,3 | 12,1 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 175 | 203 | 166 | 180 | 178 |
Komb. Spotřeba (l/100 km) | 9,6 | 11,6 | 7,6 | 7,5 | 8,6 |
Kufr, nosič Flex-Fix a systém FlexOrganizer
Zavazadlový prostor má objem 370 litrů (při využití po kryt zavazadlového prostoru). Po sklopení zadních sedadel se nákladový prostor zvětší na 865 litrů, při využití až po střechu potom až 1420 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, přičemž obě části lze sklápět samostatně. S překlopeným sedadlem předního spolujezdce lze v interiéru přepravovat předměty dlouhé až 2,63 m.
K dispozici bude i velmi dobrý systém FlexOrganizer, který je již známý z kombi verzí modelů Astra a Vectra. Sítě, příčky, tyče a háčky lze podle potřeby uchytit do dvou kolejnic v bocích zavazadelníku. V interiéru modelu Antara lze najít spoustu přihrádek a schránek, včetně zásuvky pod sedadlem spolujezdce, držáku na sluneční brýle ve stropním obložení, síťované kapsy na v zádech opěradel předních sedadel, držáku na parkovací lístky vlevo od volantu, síťce na středové konzoli, schránky v přední i zadní loketní opěrce...
Integrovaný záďový nosič Flex-Fix je složený v zadním nárazníku, po vytažení se postará o přepravu až dvou jízdních kol.
Ceny a výbavy
Antara se představí s trojicí výbav, ovšem žádný motor nepůjde kombinovat se všemi stupni. Přestože se může zdát, že ceny jsou postaveny poměrně vysoko, tak je třeba brát v potaz i seznam standardní výbavy pro jednotlivé stupně výbav.
Výbava Base mj. obsahuje klimatizaci, multifunkční volant, ESP, ABS, systém sjíždění svahů, modulové brzdění v zatáčkách, 8 airbagů, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, rádio s CD a mp3, palubní počítač, mlhové světlomety, ližiny, a mnoho dalšího.
Výbava Enjoy obsahuje navíc automatickou klimatizaci, vyhřívané přední okno, 17" kola z lehké slitiny a další.
Výbava Cosmo obsahuje navíc dešťový senzor, tempomat, přední a zadní parkovací pilot, automatickou aktivaci světlometů, vyhřívaná přední sedadla, 18" kola z lehké slitiny, kožené čalounění a další.
České ceny
Verze | Výkon (kW/k) | Převodovka | Base | Enjoy | Cosmo |
2,4 Ecotec | 103/140 | MT5 | 799 900 | 849 900 | x |
2,0 CDTI Ecotec | 93/127 | MT5 | 819 900 | 869 900 | x |
2,0 CDTI Ecotec | 110/150 | MT5 | x | 899 900 | 949 900 |
2,0 CDTI Ecotec | 110/150 | AT5 | x | x | 999 900 |
3,2 V6 Ecotec | 167/227 | AT5 | x | x | 1 059 900 |
Tip: Podrobný český ceník a přehled výbav si můžete stáhnout ve formátu PDF zde.
Slovenské ceny
Verzia | Výkon (kW/k) | Prevodovka | Base | Enjoy | Cosmo |
2,4 Ecotec | 103/140 | MT5 | 979 900 | 1 034 900 | x |
2,0 CDTI Ecotec | 93/127 | MT5 | 1 064 900 | 1 119 900 | x |
2,0 CDTI Ecotec | 110/150 | MT5 | x | 1 139 900 | 1 239 900 |
2,0 CDTI Ecotec | 110/150 | AT5 | x | x | 1 299 900 |
3,2 V6 Ecotec | 167/227 | AT5 | x | x | 1 349 900 |
Tip: Podrobný slovenský cenník a prehľad výbav si môžete stiahnuť vo formáte PDF tu.