Byla to opravdová pecka, když v roce 1989 přišla bavorská automobilka s velkým a luxusním kupé. To se vyrábělo následujících deset let v šesti různých verzích s osmi a dvanácti válcovými motory.
Od té doby automobilka BMW pole velkých kupé pro nejnáročnější prakticky zcela vyklidila. V současnosti má sice k dispozici šestkový model, ale ten se svou velikostí nemůže měřit s luxusními a velkými konkurenty od Maserati nebo Aston Martin.
To má ovšem změnit potvrzený plán, na jehož konci bude nástupce legendárního osmičkového kupé. Jak bude tento vůz vypadat naznačuje studie Concept CS, kterou BMW představilo na autosalonu v Šanghaji.
Studie se svými rozměry zařadí mezi silniční velikány. Rozvor 3 140 mm, délka 5 100 mm, šířka 1 980 mm a výška 1 370 mm. To vše dělá z této studie konečně pořádně velký bavorák.
Na rozdíl od původní osmičkové řady, je Concept CS čtyřdveřovým vozem. Nejedná se tedy o klasické kupé, ale o „sedan s tvary kupé“, což je v současnosti velký hit. Nejen Quattroporte a Rapide, ale také chystané Porsche Panamera, nebo Mercedes CLS patří do stejné skupiny.
O pohon Konceptu CS se stará dvanáctiválec s výkonem přes 500 koní.
BMW Concept CS