Švédský výrobce supersportovních vozů Koenigsegg chystá do Ženevy dvě překvapení. A obě budou pro motoristické fanoušky velkým lákadlem.
Prvním z nich je speciál CCGT, který bude odvozen od nového modelu CCX a bude homologován pro okruhové závody FIA GT1. Výkon vozu s motorem V8 o objemu 4,7 l bude přes 600 koní, což je proti sérii výrazně méně, ale regule FIA si žádají své. Hmotnost speciálu jen lehce přesáhne spodní limit 1 100 kg.
Druhým překvapením, které se bude týkat i běžného provozu, je představení lihového supersportu. Koenigsegg CCXR Bio Fuel Powered bude totiž místo klasického benzínu pohánět čistý líh. Vůz bude s tímto palivem dosahovat úctyhodného výkonu 1018 koní při 7 200 ot./min a točivého momentu 1 060 Nm při 6 100 ot./min.
Vůz bude homologován pro běžný provoz a bude připraven k prodeji. Koenigsegg tímto chce ukázat, že i opravdové supersporty mohou pracovat s jinými palivy než benzinem a že v budoucnu nebude nutné dělat mnoho kompromisů, aby vznikaly opravdové skvosty.
Koenigsegg CCGT