BMW s předstihem představilo facelift pro svou pětkovou řadu. Ten se nese v duchu drobných změn a nových výkonů motorů.
S příchodem nového roku přichystala i bavorská automobilka několika zajímavých dárků. Jedním z nich je facelift pětkové řady, tedy modelu vyšší střední třídy. Ten se s odstupem času ukázal jako velmi povedený a zákazníci si na jeho nové pojetí rychle zvykli. Čas je ovšem neúprosný a nutné změny jsou na místě.
Jak to již u faceliftu bývá, došlo v první řadě na změny vizáže. Pětka dostala do nového roku jiný přední nárazník s jiným tvarováním spodních průduchů. V něm jsou integrovány přední mlhovky. Nové jsou i přední světlomety s trochu pozměněným tvarem a také optikou.
Velmi decentní proměnou pak prošel i zadní nárazník a zadní sdružené světlomety s LED technologií. Nové tvary lze pak najít i u prahových nástavců.
Také interiér prošel decentním oživením, které je ovšem o detailech. Mírně byla pozměněna palubní deska, kde u hlavního displeje zmizelo část rámování. Při faceliftu dbala automobilka na zvýšení ergonomie a tak přemístila některé ovladače.
Mírných inovací doznal i palubní systém iDrive a jeho nabídka funkcí. Ty mají být ještě přehlednější a mají přinést řidiči další možnosti ovládání vozů. Mezi hi-end prvky výbavy pak patří bezesporu head-up displej nebo aktivní tempomat, který dokáže nově v případě potřeby vůz zcela zastavit. Nový je také systém Lane Departure Warning System, neboli sytém, který hlídá, zda neopouštíte jízdní pruh.
Tip: Přečtěte si také představení nového BMW M5 Touring, uvedeného na trh současně s faceliftem celé pětkové řady.
Motory a výkony
Ani velké, ani malé jsou změny pod kapotou. Automobilka navýšila výkony a točivé momenty několika motorům a u zbytku nechala vše při starém. Změnou prošly benzínové verze 523, 525 a 530 a naftové 525d, 530d a 535d. Všem těmto agregátům byl navýšen výkon, pouze u benzínové verze 525i byl navýšen jen točivý moment.
Ovšem vůbec největší změnou je pak nasazení přímého vstřiku paliva nové generace do zážehových šestiválců. Ostatní motory zůstaly inovacemi nedotčeny a nabídnout tak stejný výkon a točivý moment.
O přenos výkonu se stará i nadále manuální převodovka, nebo inovovaný automat Steptronic, kterému nová elektronika umožní rychlejší řazení.
|
Původní parametry
|
Nové parametry
|
Výkon (kW/k)
|
Toč. moment (Nm)
|
Výkon (kW/k)
|
Toč. moment (Nm)
|
523i
|
130/177
|
230
|
140/190
|
235
|
525i
|
160/218
|
250
|
160/218
|
270
|
530i
|
190/258
|
300
|
200/272
|
320
|
|
525d
|
130/177
|
400
|
145/197
|
400
|
530d
|
170/231
|
500
|
173/235
|
500
|
535d
|
200/272
|
560
|
210/286
|
580
|
Sedan - benzínové motory
|
523i
|
525i
|
530i
|
540i
|
550i
|
Objem (ccm)
|
2 497
|
2 996
|
2 996
|
4 000
|
4 799
|
Výkon (kW/k)
|
140/190
|
160/218
|
200/272
|
225/306
|
270/367
|
Toč.moment (Nm)
|
235
|
270
|
320
|
390
|
490
|
|
Zrychlení 0-100 (s)
|
8,2
|
7,1
|
6,3
|
6,1
|
5,2
|
Max. rychlost (km/h)
|
237
|
248
|
250
|
250
|
250
|
|
Komb. Spotřeba (l/100 km)
|
7,3
|
7,4
|
7,7
|
10,5
|
10,9
|
Touring - benzínové motory
|
523i
|
525i
|
530i
|
550i
|
Objem (ccm)
|
2 497
|
2 996
|
2 996
|
4 799
|
Výkon (kW/k)
|
140/190
|
160/218
|
200/272
|
270/367
|
Toč.moment (Nm)
|
235
|
270
|
320
|
490
|
|
Zrychlení 0-100 (s)
|
8,5
|
7,4
|
6,5
|
5,3
|
Max. rychlost (km/h)
|
230
|
243
|
250
|
250
|
|
Komb. Spotřeba (l/100 km)
|
7,7
|
7,7
|
7,9
|
11,2
|
Sedan a Touring - naftové motory
|
520d
|
525d
|
530d
|
535d
|
Sedan
|
Touring
|
Sedan
|
Touring
|
Sedan
|
Touring
|
Sedan
|
Touring
|
Objem (ccm)
|
1 995
|
2 993
|
2 993
|
2 993
|
Výkon (kW/k)
|
120/163
|
145/197
|
173/235
|
210/286
|
Toč.moment (Nm)
|
340
|
400
|
500
|
580
|
|
Zrychlení 0-100 (s)
|
8,6
|
8,9
|
7,6
|
7,8
|
6,8
|
6,9
|
6,4
|
6,5
|
Max. rychlost (km/h)
|
223
|
218
|
237
|
232
|
250
|
245
|
250
|
250
|
|
Komb. Spotřeba (l/100 km)
|
5,9
|
6,1
|
6,2
|
6,4
|
6,4
|
6,6
|
6,8
|
7
|
Sedan a Touring s xDrive
|
525xi
|
530xi
|
530xd
|
Sedan
|
Touring
|
Sedan
|
Touring
|
Sedan
|
Touring
|
Objem (ccm)
|
2 996
|
2 996
|
2 993
|
Výkon (kW/k)
|
160/218
|
200/272
|
173/235
|
Toč.moment (Nm)
|
270
|
320
|
500
|
|
Zrychlení 0-100 (s)
|
7,9
|
8,2
|
6,6
|
6,9
|
6,6
|
6,8
|
Max. rychlost (km/h)
|
240
|
233
|
250
|
246
|
242
|
235
|
|
Komb. Spotřeba (l/100 km)
|
8,1
|
8,4
|
8,2
|
8,5
|
6,9
|
7,2
|
BMW 5 po faceliftu
Grafy průběhu výkonu a točivého momentu jednotlivých motorů