Prodeje nových osobních vozů za rok 2006

Prodeje nových osobních vozů za rok 2006

Český trh s novými automobily po létech růstu vykázal mírný propad. Jak se dařilo jednotlivým značkám? (detailní přehled)

Kapitoly článku:


Za minulý rok se prodalo v České republice 123 987 nových osobních vozů. To je o 3 389 automobilů méně, než v roce 2005. Za tímto propadem se ovšem neskrývá menší zájem zákazníků, ale fakt, že mnoho z nich přešlo na oblíbenou třídu N1, tedy do segmentu lehkých užitkových vozů s možností odpočtu DPH.

Malých nákladních vozů N1 se pak u nás prodalo za celý rok 49 491, což je meziroční růst o 26,7 procenta.

Celkově prodej osobních vozů a lehkých užitkových stoupl na 173 478, což je o 7 055 automobilů více, než v roce 2005.

Prodeje osobních vozů

V segmentu osobních vozů se v mnoho zásadního nestalo. Největším prodejcem je i nadále Škoda, která sice ztratila na úkor třídy N1 podíl v segmentu osobních vozů, ale celkové prodeje mírně vzrostly. Na druhém místě je tradičně Renault a na třetím Volkswagen.

Největším skokanem v prodejích se pak stala americká automobilka Dodge, která svým vstupem na evropské trhy zvýšila své prodeje o úctyhodných 1 900 procent. Není to ale dáno ani tak tím, že by v loňském roce prodala opravdu hodně aut, jako spíše tím, že v předchozích letech neprodala skoro nic. Velmi dobrý výsledek zaznamenal i Cadillac, který zvýšil prodeje o 958 procent. Zřejmě hlavně díky velké akci s Bédou Trávničkem... Z tradičnějších automobilek si zaslouží pozornost např. Lexus, který zvýšil prodeje o 212 procent, nebo Saab s růstem 192 procent.

Pokud odhlédneme od někdy matoucích procent, pak své prodeje meziročně nejvíce zvýšil Citroen s 1376 vozy k dobru, Toyota se 778 a Kia s 660.

Naopak největším propadákem je ze známých značek u Dacie, které klesly prodeje o výrazných 40,6 procent a i pokles prodaných kusů o 1049 je rekordní. Počáteční boom jednoduše ustal a prodeje tak klesly. Pokud pomineme Ladu se starými modely a exkluzivní Ferrari, pak žádná automobilka výrazně neztratila a poklesy se pohybují okolo deseti procent. Ty jsou navíc často vyváženy větším prodejem lehkých užitkových vozů a celkové prodeje tak mnohdy mírně vzrostly.

Poznámka: Přehled registrací osobních vozidel nevypovídá dokonale o tom, kolik osobních aut u nás loni jednotlivé automobilky opravdu prodaly. Spousta klasických „osobáků”, zejména kombíků, je homologána jako nákladní vozy kategorie N1, které se však od opravdových osobních vozů liší jen formalitami. I proto např. Škoda nebo Ford považují loňský rok za úspěšný - prodeje ani tak neklesly, jako se spíše formálně přesunuly do jiného segmentu.

Rozdělení do obchodních tříd dle Sdružení dovozců automobilů.

Přehled registrací nových osobních automobilů v ČR za rok 2006

 
Značka
Ks
Podíl
Pokles/růst
Pokles/růst
1.
Škoda
51833
41,81%
-4910
-8,7
2.
Renault
8156
6,58%
-967
-10,6
3.
Volkswagen
7116
5,74%
190
2,7
4.
Hyundai
6028
4,86%
-350
-5,5
5.
Peugeot
5772
4,66%
111
2,0
6.
Ford
5414
4,37%
-349
-6,1
7.
Citroën
5348
4,31%
1376
34,6
8.
Toyota
4506
3,63%
778
20,9
9.
Opel
3238
2,61%
-262
-7,5
10.
Fiat
3048
2,46%
226
8,0
11.
Kia
2711
2,19%
660
32,2
12.
Suzuki
2364
1,91%
642
37,3
13.
Chevrolet
2334
1,88%
-20
-0,8
14.
Honda
2225
1,79%
654
41,6
15.
Seat
2073
1,67%
-163
-7,3
16.
Audi
1650
1,33%
-255
-13,4
17.
Dacia
1535
1,24%
-1049
-40,6
18.
Mercedes-Benz
1415
1,14%
108
8,3
19.
Mazda
1386
1,12%
-173
-11,1
20.
Nissan
1170
0,94%
-228
-16,3
21.
BMW
1105
0,89%
-149
-11,9
22.
Mitsubishi
787
0,63%
214
37,4
23.
Volvo
601
0,48%
88
17,2
24.
Subaru
476
0,38%
103
27,6
25.
Alfa Romeo
269
0,22%
-72
-21,1
26.
Lexus
194
0,16%
132
212,9
27.
Chrysler
137
0,11%
3
2,2
28.
Lada
127
0,10%
-42
-24,9
28.
Cadillac
127
0,10%
115
958,3
29.
Smart
112
0,09%
-24
-17,7
30.
Land Rover
93
0,08%
5
5,7
31.
Jaguar
82
0,07%
35
74,5
32.
Porsche
78
0,06%
22
39,3
33.
Jeep
70
0,06%
9
14,8
34.
Mini
68
0,05%
-8
-10,5
35.
Ssangyong
62
0,05%
33
113,8
36.
Dodge
60
0,05%
57
1900,0
37.
Saab
41
0,03%
27
192,9
38.
Bentley
27
0,02%
15
125,0
39.
Renault Trucks
23
0,02%
20
666,7
40.
Ferrari
16
0,01%
-5
-23,8
41.
Maserati
10
0,01%
1
11,1
42.
Bürstner
9
0,01%
3
50,0
42.
Lamborghini
9
0,01%
-1
-10,0
43.
Dethleffs
8
0,01%
6
300,0
43.
Kaipan
8
0,01%
1
14,3
43.
Rover
8
0,01%
3
60,0
43.
Santana
8
0,01%
6
300,0
44.
Lancia
6
0,00%
-1
-14,3
44.
Adria
6
0,00%
0
0,0
44.
Daihatsu
6
0,00%
5
500,0
44.
Hymermobil
6
0,00%
-1
-14,3
44.
Knaus
6
0,00%
3
100,0
45.
Aston Martin
4
0,00%
-1
-20,0
45.
Elnagh
4
0,00%
-3
-42,8
46.
Caterham
3
0,00%
3
0,0
46.
Hummer
3
0,00%
-3
-50,0
47.
Proton
2
0,00%
1
100,0
48.
Chausson
1
0,00%
-1
-50,0
48.
Laika
1
0,00%
1
0,0
48.
Daimler
1
0,00%
1
-100,0
48.
Iveco
1
0,00%
1
-100,0

Zdroj: SDA

Seat Alhambra

Seat Alhambra je prostorné MPV se sedmi sedadly. Na trhu vydržel model 24 let a za dobu svého působení si prošel dvěma generacemi. V roce 2020 se spekuluje o ukončení výroby Seatu Alhambra.

Test Seat Alhambra 2.0 TDI 

Doporučujeme

Články odjinud