Na podvozku Fiesty postavil Ford druhý vůz, Fusion. Od Fiesty se liší v podstatě jen vyšší výškou, větším zavazadlovým prostorem a vyšším posazem. Vzhled offroadu ale klame, vyšší stavba přináší především více prostoru pro cestující. Toužíte-li po prostoru Mondea za cenu Focusu, nenechte si ujít náš test.
Kapitoly článku:
- Fusion = větší Fiesta, výbavy, ceny
- Interiér, posaz, místo vzadu
- Zavazadlový prostor, jízda, motor, spotřeba
- Plusy, minusy, technické parametry, fotogalerie část 1.
- Fotogalerie, část 2.
Kam patří?
Ford Fusion je vůz velmi specifický. Ford sám ho řadí do vlastní kategorie UAV (Urban Activity Vehicle), tedy v podstatě vůz do města. Vzhled, který připomíná malý offroad, ale říká, že by se toto auto mělo cítit daleko lépe na nezpevněných cestách a libovat si v průjezdech terénem. Tomu odpovídá i světlá výška či plastové kryty spodku nárazníků, plastové lemy blatníků a prahů, stejně jako skrytý výfuk. Fusionu ale chybí pohon všech kol, je to obyčejná předokolka, a ačkoli mu nebude vadit, když se s ním vydáte na nezpevněnou cestu, kam byste si s nižším hatchbackem asi netroufli, tereňák to zkrátka není. Vyšší stavby využívá Fusion jinak.
Vůz je v podstatě nafouknutou Fiestu, má stejný podvozek, stejné motory, velmi podobný interiér a rovněž mnohé designové rysy. Je však vyšší, o něco delší a také o něco širší – to vše má vliv na vnitřní prostor, který je skutečně o poznání větší. Sedíte totiž výše, takže nepotřebujete tolik místa v podélném směru, a zatímco ve Fiestě se kolega sám za sebe neposadil, ve Fusionu mu to nečinilo větší obtíže – konstatoval, že by bez problému vydržel i kratší cestu. Já sám si za sebe sedl zcela bez problémů a ještě jsem měl před koleny malou rezervu. Musíte si ale zvyknout na to, že podobně jako v MPV sedíte jako na židli; ostatně ani ve Fiestě není posaz o mnoho nižší.
„Větší Fiesta“ působí robustním dojmem
Drahý z levných
Fusion se cenově nachází někde mezi Fiestou a Focusem, základní model s motorem 1,4 59 kW stojí nemalých 359 tisíc. Za auto vybavené pouze předními airbagy a posilovačem řízení je to celkem silná káva. Ve výbavě Trend už najdete navíc ABS, dálkově ovládaný centrál, základní rádio, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka, přední mlhovky a přední okna v el. V této výbavě stojí Fusion 399 tisíc. Silnější benzínovou šestnáctistovku koupíte jen ve zmíněné výbavě Trend, a to za 427 tisíc, což už není tak hrozné - Fusion je se silnějším motorem a vyšší výbavou zajímavější nabídkou než o 68 tisíc Kč levnější "oholená čtrnáctka". V nabídce jsou ještě dva nafťáky - 1,4 TDCi 50 kW a 1,6 TDCi 66 kW. V holém základu stojí silnější nafťák 444 tisíc, má už ale bez příplatku ABS.
V nejvyšší výbavě Fusion+, v níž je vůz testovali, stojí nafťák 504 990 Kč, což je slušný balík. Oproti motoru 1,6 74 kW činí příplatek 47 tisíc Kč; není síla, která by mne ke koupi slabšího nafťáku donutila. Když k tomu přidáte příplatkovou výbavu testovaného vozu jako jsou el. sklápěná zrcátka, automatickou klimatizaci, palubní počítač, ESP, vyhřívané čelní sklo, dešťový a světelný senzor, metalízu, parkovacího asistenta nebo boční airbagy rázem se dostáváme do nebeských výšin – dát 610 790 Kč za vůz nižší třídy je skoro na lístek do Bohnic. Naštěstí Ford nabízí Fusion v akci, v níž stojí benzínový model Fusion+ s motorem 1,6 74 kW a manuální klimatizací v ceně jen 399 tisíc – to je už rozumná částka. Za standardní cenu skutečně nemá smysl vůz kupovat, lze za ni pořídit automobil o třídu větší a stejně, nebo dokonce lépe vybavený.
Lemy blatníků větší výšku ještě zvýrazňují --- Koncovka výfuku je schovaná, aby se v terénu nepoškodila --- Vzadu mají kola jen bubnové brzdy
Zrcátka jsou vyhrřívaná a sklopná --- Přední maska i nárazník doznaly změn
Více výbavy po faceliftu
Začátkem roku prošel Fusion podobně jako Fiesta drobným facelitem, po kterém dostal vůz novou přední masku a nárazník – díky tomu vypadá automobil ještě více „offroadovsky“. Drobné změny se dotkly také barevných kombinací interiéru a audio techniky, do výbavy se dostaly drobnosti jako el. sklápěná zrcátka. Vůz jako takový ale vypadá stále stejně vč. svých hranatých, takřka čtvercových světel a sloupku zadních světlometů. Jako celkem působí Fusion vyváženě, při pohledu z boku mi jen nesedí linie zadních dveří. 16“ litá kola, které jsou ve výbavě Fusion+ ve standardu, vozu sluší a celkově vypadá Fusion jako automobil vyšší třídy – na první pohled byste nehádali, že má jen čtyři metry na délku. Zkrátka klame tělem.
Světlý interiér vypadá dobře a posunuje vůz o půl třídy výše