Opel Astra Caravan 1.7 CDTI: úsporné sportkombi (velký test)

Opel Astra Caravan 1.7 CDTI: úsporné sportkombi (velký test)

Zájem kupujících v České republice o kombíky nižší střední třídy je velký. Pokud se k němu nabízí i solidní naftové motory a design není nudný, má automobilka o úspěch postaráno. Opel Astra Caravan toto vše na první pohled má, ale je takový i ve skutečnosti?

Kapitoly článku:


Představovat kompletně Opel Astru třetí generace nemá dnes již smysl. I na našich stránkách si můžete přečíst o Astře GTC, nebo o klasické pětidveřové Astře, přesto si provedení Caravan, jak se u Opelu značí kombi, si zaslouží samostatný test. V České republice a vlastně v celé Evropě jsou kombíky velmi populární. Některé patří mezi typické pracanty a některé umožní řidiči i poměrně slušně sportovní vyžití. Jelikož se klasická Astra může chlubit jedním z nejlepších podvozků ve své třídě a poměrně výkonnými motory, existuje určitý předpoklad, že i Astra Caravan si zachová tyto vlastnosti svých kratších sourozenců a k tomu připojí i větší praktičnost.

Kombi v černém kabátě

Astře tradičně dominuje mohutná přední maska s prodlouhlými, čirými světlomety. Při čelním pohledu není proti klasické verzi žádný rozdíl.

Caravan vs. hatchback:

Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek 
Astra Caravan se při pohledu zepředu proti kratší verzi neliší.

První náznaky rozdílu jsou zhruba od B sloupku. Kdy se hatchbackům mírně svažuje záď, kdežto Caravan jde v tradici kombíku a tak je celá střecha prakticky rovná.

Klepněte pro větší obrázek 
První vizuální změny se dotkly srovnání střechy a prodloužení zádě.

Kompletně přepracovaná je pak záď vozu. Mohutné zadní světlomety ustoupily menším. Ty sice také zasahují do boku vozu, ale jsou jakoby useknuty pátými dveřmi. Tato změna a úprava výrazně zvětšuje užitnou hodnotu Astry. Široké páté dveře umožní nakládku větších zavazadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 
Přepracovaná záď umožní lepší využití nakládacího prostoru.

Celkově je přepracování krátké Astry na kombi velmi povedené. Mírně zkosená záď nijak výrazně nenarušuje siluetu a okno mezi C a D sloupky jde v linii celého vozu. Jejich tvar je jakoby splývavý a při pohledu se tak nevkrádá pocit, že se jedná o kombi. Dynamický duch, se kterým před nedávnem třetí generace Astry přišla, se tak podařilo uchovat i u kombíku. Určitě tomu přispěla i černá barva a tónovaná okna, což mi potvrdila i spousta známých. Astře prostě černá sluší. Malou výtku bych snad měl jen ke zbytečně velké mezeře mezi koly a podběhy. Pár milimetrů sníženého podvozku by určitě nebylo od věci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mírně zkosená záď přispívá k dynamickému vzhledu --- Boční okna zavazadlového prostoru mají splývavý efekt.

Celek pak dotváří doplňky s chromovým efektem. Ať už lišta na pátých dveřích s uvedením motorizace, nebo střešní hagusy. Chromové doplňky lze pak najít i na přední masce. Černá v kombinaci s lesklými plochami a čirými světlomety působí velmi příjemně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní dekorativní chromový doplněk s názvem motorizace --- Chromová lišta v přední masce jakoby přimračuje Astře oči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Boční lišta pod hranou oken a střešní hagusy.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud