Zájem kupujících v České republice o kombíky nižší střední třídy je velký. Pokud se k němu nabízí i solidní naftové motory a design není nudný, má automobilka o úspěch postaráno. Opel Astra Caravan toto vše na první pohled má, ale je takový i ve skutečnosti?
Kapitoly článku:
Představovat kompletně Opel Astru třetí generace nemá dnes již smysl. I na našich stránkách si můžete přečíst o Astře GTC, nebo o klasické pětidveřové Astře, přesto si provedení Caravan, jak se u Opelu značí kombi, si zaslouží samostatný test. V České republice a vlastně v celé Evropě jsou kombíky velmi populární. Některé patří mezi typické pracanty a některé umožní řidiči i poměrně slušně sportovní vyžití. Jelikož se klasická Astra může chlubit jedním z nejlepších podvozků ve své třídě a poměrně výkonnými motory, existuje určitý předpoklad, že i Astra Caravan si zachová tyto vlastnosti svých kratších sourozenců a k tomu připojí i větší praktičnost.
Kombi v černém kabátě
Astře tradičně dominuje mohutná přední maska s prodlouhlými, čirými světlomety. Při čelním pohledu není proti klasické verzi žádný rozdíl.
Caravan vs. hatchback:
Astra Caravan se při pohledu zepředu proti kratší verzi neliší.
První náznaky rozdílu jsou zhruba od B sloupku. Kdy se hatchbackům mírně svažuje záď, kdežto Caravan jde v tradici kombíku a tak je celá střecha prakticky rovná.
První vizuální změny se dotkly srovnání střechy a prodloužení zádě.
Kompletně přepracovaná je pak záď vozu. Mohutné zadní světlomety ustoupily menším. Ty sice také zasahují do boku vozu, ale jsou jakoby useknuty pátými dveřmi. Tato změna a úprava výrazně zvětšuje užitnou hodnotu Astry. Široké páté dveře umožní nakládku větších zavazadel.
Přepracovaná záď umožní lepší využití nakládacího prostoru.
Celkově je přepracování krátké Astry na kombi velmi povedené. Mírně zkosená záď nijak výrazně nenarušuje siluetu a okno mezi C a D sloupky jde v linii celého vozu. Jejich tvar je jakoby splývavý a při pohledu se tak nevkrádá pocit, že se jedná o kombi. Dynamický duch, se kterým před nedávnem třetí generace Astry přišla, se tak podařilo uchovat i u kombíku. Určitě tomu přispěla i černá barva a tónovaná okna, což mi potvrdila i spousta známých. Astře prostě černá sluší. Malou výtku bych snad měl jen ke zbytečně velké mezeře mezi koly a podběhy. Pár milimetrů sníženého podvozku by určitě nebylo od věci.
Mírně zkosená záď přispívá k dynamickému vzhledu --- Boční okna zavazadlového prostoru mají splývavý efekt.
Celek pak dotváří doplňky s chromovým efektem. Ať už lišta na pátých dveřích s uvedením motorizace, nebo střešní hagusy. Chromové doplňky lze pak najít i na přední masce. Černá v kombinaci s lesklými plochami a čirými světlomety působí velmi příjemně.
Zadní dekorativní chromový doplněk s názvem motorizace --- Chromová lišta v přední masce jakoby přimračuje Astře oči.
Boční lišta pod hranou oken a střešní hagusy.