BMW 530i: techno party (megatest)

BMW 530i: techno party (megatest)

Po odvážné řadě 7 vymodeloval kontroverzní desingér Chris Bangle novou řadu 5. Stejně jako 7 šokovala 5 revolučními tvary exteriéru a interiéru. Pod odvážným kabátem se ukrývá špičkový obsah. Testovali jsme verzi se šestiválcem 3.0 (170 kW/231 k).

Kapitoly článku:


Na začátku devadesátých učinilo vedení automobilky BMW jednoznačné rozhodnutí (to vystupoval v černo-modro-bílých barvách i nynější šéf Volkswagenu Bernd Pitschetsrieder): klasický, léty vybroušený a zákazníky pozitivně vnímaný design bavorských vdolečků zastaral, pozvolné inovační procesy musí nahradit postupy vpravdě revoluční. Designérské oddělení otupělé neustálými „facelifty“ potřebovalo nový impuls. Tím se stala osoba nového designéra Chrise Banglea.

  
Seznamte se - BMW 5. Zepředu vypadá jako mimozemšťan nebo vysmáta a hodně
vypasená dravá šelma

V klíčovém roce 1992 pracoval Bangle ve službách Fiatu, pro něhož vytvořil zajímavou kreaci jménem Fiat Coupé. Když v říjnu 1992 zamířil do BMW, nikdo netušil, v jakou personu (pro některé non-grata) v BMW vyroste.  Představení jeho výtvoru v roce 1993 vyvolalo první pochybnosti,  kudy Bangle BMW povede. Jak designér avizoval, v prvních letech jeho působení nezaznamenali zákazníci výraznější změny. Nezpůsobila to zbloudilá můza, spíše chaos ve vedení.


Tip:se na video s BMW 5

   
Z boku vypadá pětka impozantně, ostatně necelých pět metrů délky upoutá
pozornost tak či tak

  
Zadní část charakterizují protáhlé zadní světlomety zasahující hluboko do zadního
blatníku. --- Označení 530i naznačuje, s kým máme čest (resp. co zakrývá kapota)

Volkswagen Golf

Génius nebo šílenec?

Z relativně neznámého designéra vyrostl náhle (ne)uznávaný odborník. Jeho jméno skloňovaly ve všech pádech nejrůznější motoristická periodika i samotní motoristé. Svět internetu zaplnily stovky stránek věnovaných jeho jménu, některé tvrdě kritizují, jiné vzdávají hold. Kritické hlasy zesílily s každou novou řadou, pro důkaz Banglovy (ne)oblíbenosti netřeba chodit daleko. Ve vyhledávači Google.com stačí nadepsat Chris Bangle a získáte odraz veřejného mínění.

  
Pohled na zadní část pobuřuje i uklidňuje. Chris Bangle se vyřádil...

Na prvním místě vyskočí nekompromisní a nelítostné vyhodnocení Banglovy práce: Stop Chris Bangle Petition. Za odkazem je ukryt následující test: Drahé BMW, děkujeme, že vyrábíš výborné, kvalitní automobily ztělesňující prestiž, výkon, luxus. Ještě jednou děkujeme za to, že vyrábíš naše vysněná auta. Prosíme pokračuj v tom, propusť Chrise Bangla a nedovol mu, aby nadále ničil tvoje skvělé BMW…Podobných reakcí obsahuje internetová síť bezpočet. 

  
Zrcátka vypadají poněkud archaicky (v kontrastu se zbytkem vozu), zevnitř
jsou to "plachty"

Není divu, že se začalo spekulovat o konci designérovy kariéry v rámci automobilky BMW. Ti, kteří předpokládali odchod z postu šéfdesinéra, se nemýlili. Bangle však neopustil BMW s pláčem, Bangle totiž neopustil BMW vůbec. Na soupisce bavorského týmu se posunul výše, na post ředitele designu celé BMW Group. Pod jeho vedení spadají designéři: Adrian van Hooydonk (BMW), Gert Volker Hildebrand (Mini), Ian Cameron (Rolls-Royce).

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud