Škoda Octavia 1.8T SLX po půl roce (zkušenosti)

Škoda Octavia 1.8T SLX po půl roce (zkušenosti)

Škoda Octavia se na českém trhu prodává už osmým rokem. Za tu dobu prodělala mnoho změn. Sám jsem si jednu takovou koupil, motor 1.8T, výbava SLX, rok výroby 2000. Jak jsem spokojen a co mi vadí?

Kapitoly článku:


Vzhledem k tomu, že jsem Octavii několikrát testoval, věděl jsem, do čeho jdu. Kamarád prodával po třech letech svůj kousek těsně po tom, co mu doběhl leasing. Chtěl si koupit auto, které tolik nežere, protože jezdí převážně po městě a sílu motoru 1.8T zkrátka neužije. A tak zatímco já zanechal svoji Fabii sedan v bazaru (moje zkušenosti najdete v tomto článku), kamarád si koupil zbrusu novou Fabii kombi Creation s motorem 1.4 55 kW.

Výměna kus za kus

Cenový rozdíl mezi prodanou Fabií a jeho Octavií činil jen šedesát tisíc korun, což je dle mého názoru docela výhodné, zvlášť když Fabia neměla ani ABS. Za takovou cenu (260 tisíc) jsem zkrátka podobné auto v bazaru nenašel, navíc jsem měl jistotu, že auto je skutečně po prvním majiteli. Kamarád jezdil do stejného servisu jako já s Fabií, takže tam znali jak mě, tak auto. Neměl jsem tedy nejmenší zábrany koupi risknout.

   
Stará maska působí smutně a méně elegantně než nová --- Na krátkém rozvoru se podařilo
celkem hezky „naskládat“ dlouhou karoserii s pěti dveřmi

Nakonec jsem si tedy odvezl černou Octavii ve výbavě SLX s motorem 1.8T (označuje se jako 20V Turbo) s výkonem 110 kW. V příplatkové výbavě figuruje tempomat, alarm a automatická klimatizace Climatronic, střešní okno bylo tehdy (březen 2003) ve standardu, ale jist si tím nejsem. Výbava SLX je celkem bohatá, zahrnuje dva airbagy, ABS, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, všechna okna v elektrice, šedý pruh na čelním skle, tónovaná skla, bederní opěrky, výškově nastavitelná přední sedadla, loketní opěrka vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, novou palubní desku (tehdy ji měla pouze výbava SLX, nikoliv LX a GLX), hliníková 15“ kola s pěti paprsky s pneumatikami 195/65. Nechybí drobnosti jako palubní počítač, ovšem bez ukazatele dojezdu (ten se objevil až v MR 2001).

 
Střešní okno je poměrně zbytná součást výbavy

 
Automatická klimatizace je doplňkem pro pohodlnou jízdu --- Climatronic v servisním režimu

Poznámka: Současná výbava Elegance má ve tempomat ve standardu a přidává navíc ASR a vyhřívání předních sedaček. Chybí ale střešní okno (i když to je s klimatizací opravdu zbytná výbava). Mimochodem, nejsem si jist, zda výbava SLX měla v základu manuální klimatizaci, vzhledem k montáži střešního okna bych tipnul, že nikoliv.

Drobnosti jako lampičky nad všemi sedačkami, nastavitelný volant, posilovač či osm reproduktorů snad ani nemá smysl zmiňovat. V autě nebylo rádio, to majiteli ukradli; vzhledem k tomu, že jsem si ponechal CD přehrávač Sony ze své staré Fabie, mně to nijak zvlášť nevadilo. Kromě toho v autě zůstalo ovládání pod volantem z přehrávače minidisku, a světe div se, také Sony – v servisu jsem si ho nechal zapojit a funguje k mé plné spokojenosti.

Většímu pocitu bezpečí, že auto najdu ráno tam, kde jsem ho zaparkoval, přispívá zámek na zpátečku, originální alarm a také odstraněný zámek u řidiče i spolujezdce. O tom, že alarm skutečně funguje dobře, jsem se přesvědčil, když jsem odemknul klíčem zámek zavazadlového prostoru – po otevření dveří se okamžitě spustil. Na druhou stranu alarm dnes už nikoho nevzrušuje, takže je to spíše taková kosmetická funkce; jednou jsem „simuloval“ krádež, alarm řval jako zběsilý, ale nikdo se ani neotočil.

   
Na designu Octavie je patrné, že vznikala už před devíti lety --- Za malé pravé zrcátko by
zasloužili technici VW domácí vězení

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud