Jaguar si dává záležet na novém modelu S-Type, Audi se chce vytáhnout s novým kupé A5, Renault Clio Sport dostane 200 koní, Opel Corsa bude připomínat nové Punto a bude s ním sdílet platformu i některé motory, Suzuki se chystá na nástupce Liany - model Aerio, kompaktní MPV.
Tip: Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice, špionážní videa pak zde.
Jaguar S-Type
Nový Jaguar S-Type se na silnice chystá v roce 2007. Na obrázcích vidíme mulu, vůz s karoserií současné generace, ale už s novým předkem. Ačkoliv se mi na první pohled zdálo, že jde o pouhý facelift, mnohé internetové zdroje mne vyvedly z omylu; pod kabátkem současného modelu se má skutečně nacházet zcela nová generace.
Ačkoliv o ní není vůbec nic známo, je jasné, že jde o poslední záchranu automobilky. Model X-Type se moc neuchytil, XJ na silnicích uvidíte jen zřídka, kupátko a kabrio řady XK prodeje nevytrhne, takže S-Type je v zásadě jedinou nadějí. A pokud se neuchytí, může Jaguar potkat stejný osud, jako MG Rover. Mateřskému koncernu Ford se nijak zvlášť nedaří, takže jistě nebude mít důvod držet při životě neprosperující dceru.
Foto © Automedia
Audi A5
Kupé odvozené od sedanu A4 sice připravuje Audi až na rok 2007, nicméně už nyní jej dle autorů fotografií testuje v oblečku Audi A6 – jde o tzv. mulu. Tu používají automobilky v prvních přípravných fázích, kdy se ladí motor a podvozek, případně elektronika. Teprve až je toto hotovo, dá se vozu finální kabát, který různými metodami zamaskuje. Na to, že nejde o běžný model A6, ukazuje o něco kratší rozvor vozu; z tohoto důvodu také musely být upraveny blatníky, aby se menší podvozek do větší karoserie vešel.
O motorech zatím nemáme žádné podrobnější informace, je ale jasné, že se objeví spíše topverze (4.2 V8 FSI, 3.2 V6 FSI, 3.0 V6 TDI aj.) než slabotky jako 1.6 MPI nebo 1.9 TDI. A5 kupé má jasně konkurovat trojkovému kupé, které se na trh chystá příští rok. Je také velmi pravděpodobné, že nová A5 dostane podvozek z připravované další generace A4 – ten by měl mít větší rozvor (současný model má jen 2,65 m) a větší rozchod kol.
Foto © Automedia
Renault Clio Sport
Na frankfurtském autosalonu představil Renault koncept ostrého Clia pod názvem Sport. Jde o pokračovatele Clia Sport 182 předchozí generace, přičemž pod kapotou se opět skrývá atmosférický dvoulitr. Tentokrát však nebude naladěn „jen“ na 182 k (134 kW), ale rovnou na 200 k (147 kW). Ve své třídě je to výkon takřka ojedinělý, nicméně o kousek výše (nižší střední třída) je to už v podstatě standard (Astra GTC, Golf GTI, Civic Type-R apod.). Poháněna budou přední kola, novinka dostane - dle obrázků - 17" litá kola a nebude chybět ani snížený a přitvrzený podvozek.
Foto © Automedia
Koncept
Opel Corsa
Fotografie nové Corsy jsme na AutoRevue.cz zveřejnili už několikrát (např. zde), takže nové obrázky nemohou nijak zvlášť překvapit. Opel Corsa nové generace přijede na trh už příští rok, tedy zhruba šest po uvedení generace předchozí. Není tajemstvím, že Corsa a nový Fiat Punto budou sdílet platformu a motory. Ostatně nafťák 1.3 JTD/CDTi mají společný už nyní. Zajímavostí bude verze GSI (na obrázku), která dostane pod kapotu motor 1.6T 125 kW (170 k). Jiné zdroje uvádí motor 1.8 103 kW pro GSI a 1.6T 132 kW pro OPC (podobně jako Meriva OPC). Ostatně již brzy se ukáže, kde je pravda...
Foto: © Automedia
Suzuki Aerio
Suzuki pracuje na novém vozu nižší střední třídy, kompaktním crossoveru, který zasahuje do tříd SUV a MPV. Pravděpodobně půjde o náhradu modelů Aerio (USA) a Liana (Evropa) a je vytvářen ve spolupráci s Fiatem; jde o dvojče modelu, který je znám jako Fiat Sedici. Ostatně to vše jsme už na AutoRevue.cz několikrát psali.
V Aeriu se objeví mimo jiné naftový čtyřválec o obsahu 1.9 JTD 88 kW a kroutícím momentem 280 Nm, pro příznivce benzínu bude nabízen čtyřválec o obsahu 1.6 o výkonu 79 kW a kroutícím momentem 145 Nm. Naftový motor bude kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou a benzínový buď se čtyřstupňovým automatem nebo pětistupňovým manuálem.
Aerio bude mít poháněnou přední nápravu s tím, že zákazník si bude moci objednat i model s pohonem všech kol a elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Novinka bude pouze 4,10 m dlouhá, 1,73 m široká a 1,60 m vysoká, ovšem díky plánované velké variabilitě interiéru má umožnit pohodlné svezení až pěti osob a 300 l zavazadel. Výroba Aeria pro evropské zákazníky bude probíhat v Maďarsku.
Foto © Automedia