237
Fotogalerie

Autosalon Frankfurt 2009: přehled novinek

(doplněno 01:30) Tradiční autosalon ve Frankfurtu již otevřel své brány. Pojďme si shrnout, co vše na něm je a bude k vidění.

Kapitoly článku:


Doplněno 17. 9. 1:30: Audi eTron - oficiální informace a fotografie, Bentley Mulsanne - více informací a fotografií, Aston Martin Rapide, Ferrari 458 Italia - oficiální informace a fotografie, Peugeot BB1, Range Rover Sport Authobiography, VW Golf R - oficiální informace a fotografie

Doplněno 16. 9. 10:00: Bentley Mulsanne, Bugatti Galibier, Fiat 695 Tirbuto Ferrari - nové fotografie, Lamborghini Reventon Roadster, Lotus Exige Cup 260, Lotus Elise Club Racer, Maserati GranCabrio, McLaren MP4-12C, Mini Roadster, Renault Fluence ZEC, Rolls-Royce Ghost, Seat Ibiza Sport Tourer - oficiální informace a fotografie, VW Golf R - nové fotografie

Doplněno 15. 9. 1:30: Audi R8 e-Tron, Kia Venga - více informací a fotografií, Mazda MX-5 Superlight - oficiální informace, Mercedes-Benz C 2010 (facelift), Škoda Superb Combi - oficiální informace, Toyota Auris HSD - oficiální informace

Frankfurtský autosalon již 17. září otevře své brány široké veřejnosti. Pro novináře byl otevřen ještě o dva dny dříve a automobilky se na něj připravují již měsíce.

O všech klíčových novinkách pro „letošní Frankfurt” vás půběžně informujeme a ještě pár dní průběžně informovat budeme. Nyní je ale nejvyšší čas shrnout si většinu již avizovaných i právě přestavovaných novinek na jednom místě, kde je pro vás budeme pochopitelně průběžně doplňovat. Přehled je rozdělen tradičně podle značek, a tak si v jednotlivých kapitolách můžete najít vždy pouze to, co vás opravdu zajímá.

Pokud se na autosalon ve Frankfurtu sami chystáte, pak se vám mohou hodit některé základní informace.

Datum konání:
- novináři:
15. - 16. září
- obchodní: 17. - 18. září
- veřejnost: 17. - 27. září
Otevírací doba: 9 - 19 hod.
Vstupné: Základní vstupné na jeden den 13 eur přes týden, 15 eur přes víkend. Děti (6-14 let), studenti, vojáci atp. 7,50 eur za osobu

Vstupenky je možno zakoupit přímo na místě, nebo na internetu. Pokud si chcete zajisti vstupenky s předstihem, pak využijte tento odkaz.

Pokud se chcete dozvědět více o programu, průběhu a novinkách na tomto autosalonu s daty a termíny jejich premiéry, pak navštivte oficiální stránky, kde se  dozvíte vše podstatné.

Pokud byste se chtěli podívat na speciály z minulých autosalonů, máme pro vás řadu tipů.

Tip1: Speciály z autosalonů v Brně 2009, Ženevě 2009, Ženevě 2008, Paříži 2008, Ženevě 2007, Frankfurtu 2007, Paříži 2006, Ženevě 2006, Frankfurtu 2005, Detroitu 2005, Ženevě 2005 a Brně 2005.

Tip2: Prohlédněte si živé fotografie z autosalonu v Brně 2009 poprvé, Brně 2009 podruhé, Ženevě 2008, Frankfurtu 2007, Brně 2007, Ženevě 2007Paříži 2006Ženevě 2006, v Brně 2006, v Bratislavě 2006.

 


 

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se původně měla objevit ostrá verze modelu MiTo s nezaměnitelným přívlastkem GTA, avšak finanční situace a celkový stav trhu to automobilce neumožnil tak, jak si to její představitelé původně představovali. Malou náplastí však má být sportovní „čtyřlístková“ verze Quadrifoglio Verde s novým 1,4 litrovým přeplňovaným čtyřválcem MultiAir s výkonem 170 koní.

Tento výkon nejmenší Alfě bohatě postačuje na to, aby dokázala sprint z klidu na 100 km/h za 7 sekund a maximální rychlosti přesahující hranici 220 km/h.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Alfa-MiTo-QV-1.jpg Alfa-MiTo-QV-3.jpg Alfa-MiTo-QV-4.jpg

Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir

Italská Alfa Romeo oznámila rozšíření nabídy agregátů pro modelu MiTo nové přeplňované motory MultiAir. Nové čtyřválce s objemem 1,4 l budou zpočátku k dispozici ve dvou výkonnostních variantách 77 kW/105 koní a 99 kW/135 koní.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

5763738.jpg2293937.jpg4667150.jpg

Audi R8 Spyder

V Ingolstadtu nyní vyrábí dvě verze prestižního sportovního vozu řady R8, a sice původní osmiválec s objemem 4,2 l a teprve nedávno uvedené vrcholné provedení vybavené vidlicovým desetiválcem o objemu 5,2 l.

Inženýři Audi však nyní horečně dokončují další dvě verze. První z nich bude otevřený R8 Spyder, druhou pak vysokovýkoné Audi R8 s doplňkovým označením RS. První z nich se stoprocentně představí ve Frankfurtu.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Audi R8 Spyder 1.jpg Audi R8 Spyder 2.jpg Audi R8 Spyder 3.jpg

Audi R8 e-Tron

Audi konečně nabídlo sadu fotografií a podrobností o konceptu, který jsme vám v krátkosti představili již zkraje týdne.

E-Tron se totiž jakožto stoprocentní elektromobil vyznačuje čtveřicí elektromotorů, v každém kole je jeden, přičemž k zadním kolům se za běžných podmínek přenáší 70 % výkonu. Elektronické řízení distribuce elektrické energie přitom umožňuje optimální stabilitu při průjezdu zatáčkou. Dohromady dávají 313 koní (230 kW), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 4 500 Nm.

Elektrické Audi totiž i tak zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,8 s, z 60 na 120 km/h za 4,1 s a dosáhne rychlosti 200 km/h, přičemž li-ionové akumulátory mu zajistí dosah 248 km na jedno nabití.

Tip: více informací o této novince naleznete zde

Audi eTron 04.jpg Audi eTron 05.jpg Audi eTron 06.jpg

Audi A3 1,2 TSI a A4 3,0 TDI Clean

Výstavní plocha ingolstadtské automobilky Audi se letos neponese pouze ve sportovním duchu, ale na své si přijdou i ti, kteří se rádi podívají na spotřebu a radost z jízdy vozem zažívají hlavně u čerpacích stanic. Právě tuto, nepochybně velice početnou skupinu zájemců mají olovit hned dvě novinky. Tou první bude stávající generace Audi A3 vybavené novým přeplňovaným agregátem 1,2 TSI a druhou bude A4 poháněná populárním třílitrovým dieselem, tentokrát však v „čistější“ úpravě.

Tip: více informací o těchto vozech naleznete zde

Audi A3.jpg

Audi A5 Sportback

Nové Audi A5 Sportback bude jedním z klíčových modelů, jež by měly naplnit ambiciózní firemní strategii počítající v roce 2015 s prodejem půl druhého milionu automobilů, což je bezmála o polovinu více než nyní.

Audi představilo A5 Sportback již v červenci, detailní specifikace a další detaily pak budou doplněny právě v rámci autosalonu ve Frankfurtu, kde se novinka poprvé představí veřejnosti.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Audi A5 Sportback 08.jpg Audi A5 Sportback 09.jpg Audi A5 Sportback 11.jpg

Audi S5 Sportback

Hned ve Frankfurtu prezentaci řady A5 Sportback doplní vrcholná verzi S5 Sportback, o níž Audi již stačilo zveřejnit podrobnější informace spolu s pár vesměs studiovými snímky.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Audi S5 Sportback 01.jpg Audi S5 Sportback 02.jpg Audi S5 Sportback 03.jpg

Aston Martin Rapide

Nejnovější luxusní sedan na trhu nese značku Aston Martin, označení Rapide. Designérům značky se podařilo velmi účinně modifikovat jejich aktuální styl dvoudvéřových sportovních vozů do podoby čtyřdvéřlového sedanu. V podstatě se spíš jedná o hatchback stejně jako u Panamery, ale my se budeme držet oficiálního a pro tuto příležitost vhodnějšího pojmenování čtyřdvéřový sedan s výklopnou zadní stěnou. Boční dveře se tak při otevírání poněkud zdvihají, záď pak zdobí světlomety složené z LED, dvojice kulatých koncovek výfuků a vestavěná odtrhová hrana na hraně víka zavazadelníku.

Pod dlouhou přední kapotou se ukrývá vidlicový dvanáctiválec s objemem rovných šest litrů, převzatý z typu DB9. Naladěn je na výkon 470 koní (350 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 600 Nm, čímž Rapide neohrozí vlajkovou loď DBS, jež dává až 510 koní (380 kW). Pohonná jednotka je doplněna šestistupňovou automatickou převodovkou značky ZF s ovládáním Touchtronic 2 skrze páčky pod volantem. Jízdní výkony nejsou sice tak ohromující jako u lehčích dvoudvéřových Astonů, ale zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,3 s a nejvyšší rychlost přes 300 km/h jsou jistě hodnoty uspokojivé.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Aston Martin Rapidet detailne 02.jpg Aston Martin Rapidet detailne 03.jpg Aston Martin Rapidet detailne 04.jpg

Bentley Mulsanne

Zcela nový model Mulsanne se nyní plně představuje na autosalonu ve Frankfurtu. Design karosérie je kombinací impozantní robustnosti, klasických prvků včetně přídě s odkazem na typ S z padesátých let a moderních proporcí. Zachován byl typický tvar chladiče, a to včetně zasouvacího znaku ve tvaru letícího písmene B, jenž se ale bude dodávat za příplatek. Dojem sportovních ambicí podporují ráfky s průměrem dvacet, na přání pak jedenadvacet palců.

Pohonnou jednotkou je v případě nového modelu Mulsanne zásadně modenrizovaný osmiválec s tradičním objemem 6,75 l, který však v rámci omlazovací kúry obdržel i proměnné časování ventilů a další technologie zaměřené na snížení spotřeby. Soustava ovládání ventilů v běžných provozních podmínkách jednoduše zavírá ventily čtyř z osmi válců a v podstatě je dočasně vyřazuje z provozu. Ano, není to nic nového pod sluncem. Nově byly zkonstruovány písty, ojnice a klikový hřídel, jež mají přispět ke snížení tření a zrychlení reakcí na pokyny plynového pedálu. Výsledkem je výkon 505 koní (370 kW), přičemž točivý moment má vrcholit již při 1 800 ot./min., což je u atmosféricky plněného motoru znamenitá hodnota. Výkon se na zadní kola přenáši skrze osmistupňovou převodovku značky ZF s možností řazení pomocí páček na volantu.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Bentley Mulsanne 08.jpg Bentley Mulsanne 04.jpg Bentley Mulsanne 06.jpg

BMW Vision Efficient Dynamics

Ve Frankfurtu se světu představí prototyp, jenž bude tím nejzelenějším a nejpřetechnizovanějším BMW, jaké kdy vyjelo na silnici. O jeho přípravě jsme věděli, kusé informace přitom hovořily zprvu o dvoumístném kupé, pak o čtyřmístném cestovním voze a jindy dokonce o tříválcovém hybridu. Jak se zdá, všechny tyto zkazky jsou nakonec pravdivé. V zásadě by mělo jít o rychlé sportovní auto, přičemž nejzajímavější na něm bude jeho pohonná jednotka: tříválcový dieselový hybridní systém.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

BMW Vision EfficientDynamics 22.jpg BMW Vision EfficientDynamics 24.jpg BMW Vision EfficientDynamics 26.jpg

BMW ActiveHybrid X6 a 7

Již jsme si totiž během posledních let zvykli, že všechno u BMW musí být Active nebo alespoň Dynamic. Nové hybridní modely disponují zážehovým vidlicovým osmiválcem kombinovaným s jedním (sedan řady 7), nebo dvěma elektromotory (X6), přičemž výkon spalovacího motoru i celé pohonné soustavy se mírně liší. Odvozeny jsou z řad BMW X6, resp. 7, přičemž v obou případech nesou prvotní (nikoli tedy doplňkové) označení ActiveHybrid.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

BMW ActiveHybrid X6 01.jpg BMW ActiveHybrid X6 02.jpg BMW ActiveHybrid X6 03.jpg
BMW ActiveHybrid 07.jpg BMW ActiveHybrid 09.jpg BMW ActiveHybrid 10.jpg

BMW M6 Competition Limited Edition

BMW se ve Frankfurtu blýskne kromě jiného i sérií svého modelu M6 Competition, jež bude omezena na pouhou stovku kusů.

Typ M6 Competition Limited Edition vyšlechtili v divizi BMW Individual a jedná se dosud o
jednu z nejexkluzivnějších variant vozu BMW M6.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

BMW M6 Competition 1.jpg BMW M6 Competition 2.jpg BMW M6 Competition 3.jpg

Bugatti 16 C Galibier

Jméno nejnovějšího počinu Bugatti zní 16 C Galibier a jedná se zatím jen o studii. O její pohon se stará osmilitrový šestnáctiválec s dvoustupňovým kompresorovým přeplňováním. Jeho výkon by se měl pohybovat v rozmezí od 800 koní (588 kW) do 1 000 koní (735 kW). Výkon je trvale přenášen na všechna čtyři kola, o krocení tohoto mastodonta se starají mohutné brzdy s uhlíkovo-keramickými kotouči na všech kolech.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Bugatti Galibier 1.jpg Bugatti Galibier 2.jpg Bugatti Galibier 4.jpg

Citroen DS Revolte

Chvíli před oficiálním debutem ve Frankfurtu uvolnila francouzská automobilka Citroen rozsáhlou galerii renderů, na nichž si podrobně můžeme prohlédnout zajímavý počin jménem DS Revolte. Ten kombinuje futuristické technologie a řešení s retro vzhledem.

Jak už vyplývá z názvu, koncept bude taktéž zařazen mezi prémiové modely, o čemž svědčí označení DS. Tento koncept přitom vzhledově navazuje na ikonickou „kachnu“ 2CV a z hlediska rozměrů bychom jej mohli zařadit pod nedávno představený prémiový Citroen DS3.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Citroen-Revolte-14.JPG Citroen-Revolte-15.JPG Citroen-Revolte-16.JPG

Citroën DS3

V Ženevě začal Citroën v březnu se studií DS Inside Concept, jež měla předznamenat vznik celé série prémiových produkčních modelů a my jsme vás o tom informovali na tomto místě. První vlaštovkou se stává typ DS3, který se kupodivu od zmíněné studie liší prakticky pouze náhradou dvojice koncovek výfuku koncovkou jedinou nebo konvenční anténou, zatímco třeba zajímavý tvar sloupku B zůstal zachován.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Citro DS3 01.jpg Citro DS3 02.jpg Citro DS3 03.jpg

Citroen C3 2010

Hned na první pohled se nový C3 od svého předchůdce liší vyspělejšími proporcemi, komfortnějším interiérem a důmyslnou konstrukcí karosérie (Cx = 0,30), jež pro posádku připravila působivý vnitřní objem.

Zřejmě nejvýraznějším a také nejdiskutovanějším prvkem nového Citroënu C3 bude čelní sklo Zenith. S dílem těchto rozměrů jsme se dosud nesetkali, jeho horní část zasahuje v jediném díle až hluboko do střechy nad hlavy cestujících na předních sedadlech. Toto řešení má za úkol prosvětlit kabinu a dát cestování nový rozměr. Každopádně je to dosti avantgardní řešení. Díky své výjimečné výšce zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru. Sklo je vsazené mezi užšími sloupky a celé posádce poskytuje nadstandardní výhled bez jakýchkoliv omezení. Postupně zatmavované sklo, které se objevuje ve světové premiéře, umožňuje plynulý přechod mezi silnou ochranou před slunečními paprsky nad hlavami cestujících vpředu a obvyklou průhledností směrem dopředu.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Citroen C3 01.jpg Citroen C3 02.jpg Citroen C3 03.jpg

Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 s vlasteneckým přívlastkem Italia je definitivně zde a aspiruje na pozici nejlepšího a nejvýkonnějšího vozu ve své kategorii. Kromě citelného nárůstu výkonu přináší i výrazné snížení spotřeby a emisí.

Před zadní nápravou se nachází vidlicový osmiválec s rozevřením řad 90 stupňů a s objemem 4,5 l, z něhož dosahuje výkonu 570 koní (425 kW) při 9 000 ot./min.  a točivého momentu 540 Nm při 6 000 ot./min. (80% této hodnoty je však k dispozici již od 3 250 ot./min.). Při kompresním poměru 12,5:1 dosahuje i bez přeplňování vysokého měrného výkonu 127 koní/l. Navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková automatizovaná převodovka Getrag. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti jen 1 380 kg (58 % připadá na zadní nápravu) dosahuje vůz poměru 407 koní na tunu, nebo chcete-li 2,42 kg na jednu koňskou sílu. Díky tomu nové Ferrari zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,4 s a ručička rychloměru se zarazí až na hodnotě 325 km/h.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Ferrari 458 07.jpg Ferrari 458 08.jpg Ferrari 458 09.jpg

Doporučujeme

Články odjinud