Dealerům v Číně klesají prodeje, je jich příliš mnoho

Asociace čínských prodejců automobilů zveřejnila statistiky, podle kterých vloni meziročně klesnul odbyt o 9 %.

Rozmach automobilového průmyslu v Číně nevykazuje pouze růstové parametry. Podle tvrzení Čínské asociace dealerů v roce 2012 prodal každý z dealerů v průměru 901 nových automobilů, přičemž rok před tím to bylo 990 vozů, což znamená meziroční pokles o citelných 9 %. Letos se v Číně počítá s nárůstem celkových prodejů osobních automobilů na 21 mil., ovšem průměrný odbyt dealerů má klesnout až na 860 vozů.

Pro zajímavost, v USA se průměrný roční prodej dealerů pohybuje mezi 500 a 600 jednotkami. V Číně jde zřejmě jen o průvodní jev konsolidace poměrů mezi tamními prodejci dané tuhnoucím konkurenčním prostředním a bujícím počtem prodejních míst. Nejnovější statistika zároveň ukazuje, že 90 % automobilů se prodalo ve velkoměstech, zejména pak v těch podél východního pobřeží země.

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků