De Tomaso SLC: novinka prakticky odhalena

Z popela vstávající automobilka De Tomaso uvolnila další snímky a informace ke svému prvnímu novodobému modelu SLC.

Jednou z nejzářivějších hvězd blížícího se autosalonu v Ženevě se bezpochyby stane první produkt vzkříšení kdysi věhlasné značky De Tomaso. Uvidíme zatím jen prototyp, nikoli však studii, neboť SLC se má začít prodávat již koncem letošního roku, a do svého sériového provedení by tedy již žádnými změnami tento model projít neměl. Značka takového formátu se mezi živé nevrací každý den, proto toto téma sledujeme průběžně. Vůbec poprvé jsme zprávu o návratu De Tomasa zachytili již vloni koncem listopadu, kdy již bylo jasné, že za celým projektem stojí někdejší šéf koncernu Fiat Gianmario Rossignolo. Únik prvních fotografií na sebe nenechal dlouho čekat, další snímky pak následovaly a teprve před několika dny jsme vám nabídli videozáběr z prezentační akce v Římě určené pro omezený okruh zvaných hostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Automobilka De Tomaso definitivě zkrachovala v roce 2004 a na sklonku roku 2009 ji z državy modenského konkurzního soudu odkoupil právě Gianmario Rossignolo. Prvním modelem novodobého De Tomasa se stane model SLC (Sport Luxusy Crossover, původně však SLS, tedy Sport Luxusy Sedan, což s ohledem na M-B nemohlo projít). Většinu z nás při pohledu na dosud pokoutným způsobem unikající snímky tohoto vozu jalo hluboké zklamání. Namísto uřvané, placaté šelmy pro „velké kluky“ totiž před námi stojí jakási neslaná/nemastná variace na BMW 5 GT, která je vysoká a stylisticky nikterak svérázná. Nicméně pan Rossignolo není v branži jistě žádným amatérem a ví, co dělá. Je tedy docela možné, že zákazníci budoucnosti žádající silné motory zkrátka trpí chronickými potížemi se zády (nastupování) a očima (vyšší posaz a rozhled) a na elegantní linie (krabice zřejmě nikdy nebude vyloženě elegantní) a brilantní jízdní vlastnosti (vysoké těžiště nijak „neoblbnete“) si již příliš nepotrpí… 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

De Tomaso SLC bude vybaveno trvalým pohonem všech kol zatím neupřesněného principu a k pohonu zatím poslouží zážehové motory V6/300 koní (220 kW) a V8/550 koní (405 kW). Diesel je zatím údajně ve stádiu vývoje. Karoserie z dílen Pininfariny ukrývá specifický hliníkový podvozek označovaný zatím jménem Univis. Tato konstrukce se má stát základem pro další dva modely v podobě sportovního sedanu a kupé, do jejichž vývoje hodlá společnost De Tomaso v nejbližší době investovat v přepočtu bezmála 3 miliardy Kč. Výrobce hodlá v dohledné době produkovat zhruba 3 000 vozů SLC ročně, sedanů bude zhruba také tolik a kupé mají vyjíždět v počtech 2 000 kusů za rok. Výroba všech tří verzí bude probíhat v továrnách De Tomaso Automobili S.p.A. poblíž Turína (dosud patřila společnosti Pininfarina) a Livorno (převzata od koncernu Delphi).
 

 


 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků