De Dion Bouton Et Trepardoux získal pátý majitel za 4.6 milionu dolarů

Prodej nejstaršího stále pojízdného automobilu světa De Dion Bouton Et Trepardoux z roku 1884 překonal všechna očekávání. Byl prodán za pozoruhodných 4.6 milionu dolarů. Stalo se tak na aukci RM Auctions v Hershey v Pennsylvanii.

De Dion vstoupil do historie aukcí. Jeho konečná cena téměř dvakrát překonala částku, za kterou se očekávalo, že bude prodán. Vyvolávací cena začala na 500 000 dolarech, rychle skočila za potlesku přihlížejících na 1 milion. K údivu všech pak byl historický automobil odklepnut novému majiteli za rekordní částku 4.6 milionu dolarů. 

Klepněte pro větší obrázek 
Prvním majitelem automobilu De Dion byl hrabě de Dion. Pojmenoval ho podle své matky La Marquise.

Nový vlastník vzácného automobilu se stal jeho teprve pátým majitelem během 127 let. Historie vozu La Marquise je velmi dobře zdokumentovaná. V roce 1887 se třeba zúčastnil prvního automobilového závodu, kde dosáhl maximální rychlosti 59 km/h.

Zakladatel a předseda RM Auctions Rob Myers k tomu řekl: „Byli jsme poctěni, že právě my jsme mohli tento skvost ze sbírky zemřelého sběratele Johna O´Quinna prodávat. Pro největší světové sběratele to byla mimořádná událost.“

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků