DC Design Avanti: supersport za 1 127 000 Kč

Indická společnost DC Design představila svůj koncept supersportovního vozu za rozumné peníze.

Stejným tempem, s jakým v posledních letech velkosériové evropské automobilky opouštějí kategorie čistě sportovních modelů, rostou snahy společností z rozvojových zemí nahradit uvolněná místa. Zářným příkladem se stává indický projekt DC Design Avanti, jehož název jednoznačně odkazuje na legendární americký sportovní automobil Studebaker Avanti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
DC Design Avanti: nová studie indického supersportu

O přípravách stroje DC Design Avanti jsme vás informovali již v úterý, kdy jsme vám ukázali také první snímek, zahalený ještě rouškou tajemství. Pod jeho kapotou se má zprvu objevit přeplňovaný čtyřválec Ford s výkonem 268 koní (197 kW) a později také šestiválec Honda o výkonu 406 koní (298 kW).  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Novodobé Avanti má ve své standardní verzi vážit 1 560 kg a v kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou prý zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 7 s. Skelet karoserie je z hliníkových slitin a povrchové díly z uhlíkových kompozitů, motory mají být připravovány ve Velké Británii a ke konečné montáži dopravovány do továrny DC Designu Talegaon v Pune.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

I přes moderní a agresivní vzhled a slušné jízdní výkony má být cena tohoto indického supersportu poměrně rozumná, v přepočtu by měla začínat na 1 127 000 Kč. DC Design hodlá zprvu vyrábět 200 vozů ročně a v případě většího zájmu produkci navýšit na 2 000 aut. Zvláštní, ještě před několika dny DC Design sliboval 300, resp. 3 000 vozů...

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků