DC Design Avanti: supersport za 1 127 000 Kč

Indická společnost DC Design představila svůj koncept supersportovního vozu za rozumné peníze.

Stejným tempem, s jakým v posledních letech velkosériové evropské automobilky opouštějí kategorie čistě sportovních modelů, rostou snahy společností z rozvojových zemí nahradit uvolněná místa. Zářným příkladem se stává indický projekt DC Design Avanti, jehož název jednoznačně odkazuje na legendární americký sportovní automobil Studebaker Avanti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
DC Design Avanti: nová studie indického supersportu

O přípravách stroje DC Design Avanti jsme vás informovali již v úterý, kdy jsme vám ukázali také první snímek, zahalený ještě rouškou tajemství. Pod jeho kapotou se má zprvu objevit přeplňovaný čtyřválec Ford s výkonem 268 koní (197 kW) a později také šestiválec Honda o výkonu 406 koní (298 kW).  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Novodobé Avanti má ve své standardní verzi vážit 1 560 kg a v kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou prý zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 7 s. Skelet karoserie je z hliníkových slitin a povrchové díly z uhlíkových kompozitů, motory mají být připravovány ve Velké Británii a ke konečné montáži dopravovány do továrny DC Designu Talegaon v Pune.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

I přes moderní a agresivní vzhled a slušné jízdní výkony má být cena tohoto indického supersportu poměrně rozumná, v přepočtu by měla začínat na 1 127 000 Kč. DC Design hodlá zprvu vyrábět 200 vozů ročně a v případě většího zájmu produkci navýšit na 2 000 aut. Zvláštní, ještě před několika dny DC Design sliboval 300, resp. 3 000 vozů...

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků