Datsun mi-DO a on-DO jsou nová kladiva na levné Dacie

Seznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogalerie: Datsun mi-DO a on-DO

Znovuzrozená značka Datsun, což je divize levných vozů automobilky Nissan, uvádí na ruský trh nové modely Datsun on-DO a Datsun mi-DO. Oba modely vůbec neskrývají, že cílí především na spořivou klientelu a například Dacia Logan a Sandero v nich budou mít velmi vážné soupeře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavním prodejním argumentem bude zajisté cena, praktičnost a velikost kufru. Nicméně v nabídce bude i automat a několik luxusních prvků výbavy jako třeba klimatizace, centrální zamykání a dotyková navigace

Datsun on-DO je sedan, který byl naznačen už dříve na prvních skicách. Výroba probíhá v závodě AVTOVAZ v Togliatti. Ten totiž patří alianci Renault-Nissan, pod kterou spadá i ruská Lada.

Design | Technika | Premiéry | Datsun

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Sedan on-DO je dlouhý 4337 mm a v jeho kufru najdete prostor pro 530 litrů nákladu. To je solidní. Atmosférická osmiventilová šestnáctistovka s výkonem 87 koní bude na tohle jednoduché auto určitě stačit. Pětistupňový manuál je základem, na přání je ale možné dodat čtyřstupňový automat.

Hatchback Datsun mi-DO je dlouhý necelé čtyři metry, ale oba vozy jezdí na konstrukčně stejném podvozku původem v Ladě Kalina s rozdílným naladěním a rozvoru 2476 mm. Hatchback je prý naladěn více pro dynamickou jízdu, ale asi se nedá předpokládat, že to bude nějaký sporťák.

Zajímavosti | Video | Design | Kombi | Premiéry | Datsun

Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Datsun v Rusku otevřel už 25 dealerů a plánuje dalších 75. Výhodou prý má být – vedle nízké ceny – také dostupnost náhradních dílů a solidní zázemí pro zákazníky. Protože se auto vyrábí v domácím Rusku, jsou na něj i nížší daně, neplatí se clo a to všechno snižuje koncovou cenu pro zákazníka.

Ačkoli by po tomto zajisté levném a jednoduchém voze byla poptávka nejen u nás, na jiný než ruský trh se tento Datsun s nejvyšší pravděpodobností nepodívá. Podobné vozy pak půjdou do prodeje hlavně v Číně a Indii.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Datsun mi-DO a on-DO
  2. Fotogalerie: Datsun mi-DO a on-DO
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 117 526 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Scénic 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 133 896 km
Cena: 148 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 65 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků