Datsun Go přijíždí, kdysi slavná značka vstává z popela

Znovuzrozená automobilka Datsun (rozuměj Nissan) představuje svůj první model. Jeho jméno Go je stejně jednoduché jako vůz sám.

Již na počátku loňského března začaly na veřejnost prosakovat první informace o tom, že značka Nissan plánuje obnovit svého času věhlasnou značku Datsun (nesmrtelnou se stala zvláště v souvislosti se sportovním modelem Datsun 240Z). Tyto informace jen o několik dní později potvrdil šéf Nissanu Carlos Ghosn (nově zároveň šéfem AvtoVAZu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Datsun Go míří na nejméně solventní zákazníky

Připomeňme, že pod jménem Datsun až do počátku osmdesátých let minulého století prodával Nissan své výrobky na většině exportních trhů a nyní by mu tento název měl posloužit podobně, jak dnes slouží značka Dacia spřízněnému Renaultu. Letos v únoru do éteru z Evropského patentového úřadu unikly první náčrtky prvního modelu obnoveného Datsunu. Teprve nyní vám ale můžeme novinku představit takříkajíc v plné parádě.

Tajné | Zajímavosti | Design | Byznys | Nissan | Datsun

Datsun je zpět: vyzyvatel Dacie na prvních oficiálních kresbách

Datsun se stává po jménech Nissan a Infiniti třetí značkou koncernu Nissan Motor Company a v rámci aliance Renault-Nissan jakýmsi odrazem značky Dacia zaměřeným na nejméně movité motoristy. Nyní byl v indické metropoli Novém Dillí představen její první model Datsun Go, přičemž pozadí jeho vývoje jsme vám načrtli výše. Vůz byl postaven převážně právě v Indii, kde se má na počátku příštího roku začít prodávat v přepočtu za 133 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Datsun Go vyniká dominantní maskou chladiče, po technické stránce vychází z Nissanu Micra

V průběhu roku 2014 mají být zahájeny vývozy, jako první se dočkají zákazníci v Indonésii, Rusku a JARu, přičemž představitelé Nissanu slibují, že pro každý trh bude Datsun Go speciálně upraven. Nejvyšší muž Nissanu Carlos Ghosn tvrdí, že díky tomuto modelu jsou „(…) ženy a muži v Indii o krok blíže ke splnění snu o novém autě“.

Zajímavosti | Design | Premiéry | Nissan

Nissan Micra 2014: facelift na desítkách nových snímků (69x foto)

Jak jsme předesílali již dříve, po technické stránce je nový Datsun Go upravenou verzí aktuálního provedení modelu Nissan Micra. Stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 450 mm a je 3 785 mm dlouhý, 1 635 mm široký a 1 485 mm vysoký. Vůz bude dodáván výhradně s pětidveřovou karoserií a atmosféricky plněnou zážehovou jednotkou 1,2 l v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a pohonem předních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér prvního novodobého Datsunu je velmi jednoduchý

Jak je vidět z připojených snímků, interiér Datsunu Go je mírně řečeno velmi spartánský. Všimneme si především jednoduchého přístrojového štítu se stupnicí tachometru a kombinovaným displejem a „dokovací stanice“, jež nahrazuje běžné rádio a umožňuje pouze přehrávat hudbu z externích zařízení včetně mobilních telefonů. Holt jiný kraj, jiný mrav…

 

Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 110 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků