Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Druhým modelem staronové značky Datsun se stává sedmimístné kompaktní MPV s názvem GO+.
Seznam kapitol
  1. Datsun GO+
  2. Fotogalerie

Už letos v březnu jsme vás informovali o záměru koncernu Nissan vzkřísit jméno Datsun, pod nímž svého času prodával své vozy na většině exportních trhů. A to se také stalo. Prvním modelem se stal Datsun GO, který si svoji výstavní premiéru odbyl na konci srpna v Jakartě. Nyní přichází z typu GO odvozená novinka GO+, jež po vzoru nepatrně větší Dacie Lodgy přináší prostornější karoserii schopnou usadit až sedm cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Datsun GO+ jako druhý model znovuzrozené značky

Zatím jsou obě verze modelu GO určeny výhradně pro Indonésii, ovšem v dohledné době by se měly objevit i na dalších exportních trzích jako alternativa právě ke značce Dacia, s níž Renault slaví úspěchy hlavně na trzích rozvojových zemí. Datsun GO+ je kompaktní MPV se sezením 5+2, takže podobně jako třeba u nového modelu Fiat 500L Living jsou sedadla v třetí řadě brána spíše jako nouzová.

Design | Technika | Premiéry | Datsun

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Nový Datsun GO+ má celou přední část karoserie až po sloupky B stejnou jako kompakt Datsun GO, navazují pak pozměněné zadní dveře, prodloužená střecha a další pár oken. Rozvor náprav zůstal, možná překvapivě, na nezměněné hodnotě 2 450 mm, novinka je dále 3 995 mm dlouhá (+ 210 mm), jen 1 635 mm široká a 1 485 mm vysoká, což jsou hodnoty shodné s Datsunem GO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní řada sedadel je brána spíše jako nouzová

Také motory a výbava jsou prakticky stejné jako u menší verze Datsun GO, takže se zákazníci mohou těšit i na zemitě působící panel rádia s možností přehrávat hudbu z chytrého telefonu. O pohon se stará zážehová „dvanáctistovka“ v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Výroba obou modelů bude probíhat v indonéské továrně Purwakarta a na místním trhu se objeví na počátku příštího roku. Základní ceny obou verzí mají začínat v přepočtu pod hranicí 6 500 eur.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Datsun GO+
  2. Fotogalerie
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků