Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Druhým modelem staronové značky Datsun se stává sedmimístné kompaktní MPV s názvem GO+.
Seznam kapitol
  1. Datsun GO+
  2. Fotogalerie

Už letos v březnu jsme vás informovali o záměru koncernu Nissan vzkřísit jméno Datsun, pod nímž svého času prodával své vozy na většině exportních trhů. A to se také stalo. Prvním modelem se stal Datsun GO, který si svoji výstavní premiéru odbyl na konci srpna v Jakartě. Nyní přichází z typu GO odvozená novinka GO+, jež po vzoru nepatrně větší Dacie Lodgy přináší prostornější karoserii schopnou usadit až sedm cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Datsun GO+ jako druhý model znovuzrozené značky

Zatím jsou obě verze modelu GO určeny výhradně pro Indonésii, ovšem v dohledné době by se měly objevit i na dalších exportních trzích jako alternativa právě ke značce Dacia, s níž Renault slaví úspěchy hlavně na trzích rozvojových zemí. Datsun GO+ je kompaktní MPV se sezením 5+2, takže podobně jako třeba u nového modelu Fiat 500L Living jsou sedadla v třetí řadě brána spíše jako nouzová.

Design | Technika | Premiéry | Datsun

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Nový Datsun GO+ má celou přední část karoserie až po sloupky B stejnou jako kompakt Datsun GO, navazují pak pozměněné zadní dveře, prodloužená střecha a další pár oken. Rozvor náprav zůstal, možná překvapivě, na nezměněné hodnotě 2 450 mm, novinka je dále 3 995 mm dlouhá (+ 210 mm), jen 1 635 mm široká a 1 485 mm vysoká, což jsou hodnoty shodné s Datsunem GO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní řada sedadel je brána spíše jako nouzová

Také motory a výbava jsou prakticky stejné jako u menší verze Datsun GO, takže se zákazníci mohou těšit i na zemitě působící panel rádia s možností přehrávat hudbu z chytrého telefonu. O pohon se stará zážehová „dvanáctistovka“ v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Výroba obou modelů bude probíhat v indonéské továrně Purwakarta a na místním trhu se objeví na počátku příštího roku. Základní ceny obou verzí mají začínat v přepočtu pod hranicí 6 500 eur.

Následující kapitola
Renault Thalia 1.39
Rok výroby: 2005
Stav: 170 097 km
Cena: 20 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2006
Stav: 158 570 km
Cena: 39 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 324 km
Cena: 40 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků