Datsun GO+ MPV: mnoho krásy nepobral, ale sveze sedm pasažérů

Druhým modelem staronové značky Datsun se stává sedmimístné kompaktní MPV s názvem GO+.
Seznam kapitol
  1. Datsun GO+
  2. Fotogalerie

Už letos v březnu jsme vás informovali o záměru koncernu Nissan vzkřísit jméno Datsun, pod nímž svého času prodával své vozy na většině exportních trhů. A to se také stalo. Prvním modelem se stal Datsun GO, který si svoji výstavní premiéru odbyl na konci srpna v Jakartě. Nyní přichází z typu GO odvozená novinka GO+, jež po vzoru nepatrně větší Dacie Lodgy přináší prostornější karoserii schopnou usadit až sedm cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Datsun GO+ jako druhý model znovuzrozené značky

Zatím jsou obě verze modelu GO určeny výhradně pro Indonésii, ovšem v dohledné době by se měly objevit i na dalších exportních trzích jako alternativa právě ke značce Dacia, s níž Renault slaví úspěchy hlavně na trzích rozvojových zemí. Datsun GO+ je kompaktní MPV se sezením 5+2, takže podobně jako třeba u nového modelu Fiat 500L Living jsou sedadla v třetí řadě brána spíše jako nouzová.

Technika | Design | Premiéry | Datsun

Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Nový Datsun GO+ má celou přední část karoserie až po sloupky B stejnou jako kompakt Datsun GO, navazují pak pozměněné zadní dveře, prodloužená střecha a další pár oken. Rozvor náprav zůstal, možná překvapivě, na nezměněné hodnotě 2 450 mm, novinka je dále 3 995 mm dlouhá (+ 210 mm), jen 1 635 mm široká a 1 485 mm vysoká, což jsou hodnoty shodné s Datsunem GO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní řada sedadel je brána spíše jako nouzová

Také motory a výbava jsou prakticky stejné jako u menší verze Datsun GO, takže se zákazníci mohou těšit i na zemitě působící panel rádia s možností přehrávat hudbu z chytrého telefonu. O pohon se stará zážehová „dvanáctistovka“ v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Výroba obou modelů bude probíhat v indonéské továrně Purwakarta a na místním trhu se objeví na počátku příštího roku. Základní ceny obou verzí mají začínat v přepočtu pod hranicí 6 500 eur.

Následující kapitola
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 95 174 km
Cena: 164 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2012
Stav: 182 936 km
Cena: 180 000 Kč
Renault Scénic 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 133 896 km
Cena: 155 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků