Datsun a Swift mají za sebou nárazový test s výsledkem 0 hvězd

Indické Suzuki Swift a znovuzrozená automobilka Datsun prezentovaná modelem Go mají za sebou nárazové testy uspořádané pod taktovkou Global NCAP. Auta byla vyslána proti bariéře podle běžných standardů, tedy v rychlosti 64 km/h s přesazením 40 %. Výsledek si ani jeden model za rámeček nedá. Důvod je velice prostý, protože ani Maruti Swift, ani Datsun Go ve svých výsledcích nemají zapsanou žádnou hvězdu.

Hatchbacky | Byznys | Datsun

Datsun je definitivně zpět. První zákazník si převezme model Go

Zajímavá situace je především u Maruti Swift. Testem prošly dva exempláře. Oba dva sice pochází z indické produkce, jeden ale byl určen pro indický trh, druhým byla verze exportovaná na jihoamerické trhy. Rozdíl je v tom, že indičtí zákazníci nemají v základní výbavě ABS a hlavně airbagy. 

Není proto žádné překvapení, že indický Swift dostal nula hvězd, zatímco ten jihoamerický dostal hvězdy tři. I tak má tento test ještě jeden zajímavý rozměr. Euro NCAP otestovalo Swift vyrobený v Maďarsku s pětihvězdičkovým výsledkem. Důvodem nejsou pouze airbagy, ale mnohem odolnější karoserie evropské verze. 

Zajímavosti | Video | Premiéry | Design | Nissan | Datsun

Datsun Go přijíždí, kdysi slavná značka vstává z popela

Datsun Go pak prostě a jednoduše propadl, což nejlépe dokumentuje přiložené video. 

Suzuki Swift 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 92 230 km
Cena: 134 000 Kč
Suzuki Swift 1.49
Rok výroby: 2006
Stav: 127 000 km
Cena: 60 000 Kč
Suzuki SX4 1.91
Rok výroby: 2008
Stav: 133 790 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků