Další vůz s „autopilotem“? Nová třída E sama zvládne změnu pruhu

Mercedes-Benz třídy E nabídne systém nazvaný Active Lane Change Assist, který v samočinném režimu obstará i přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého.

Daimler pokračuje v dávkování informací o nové generaci Mercedesu třídy E, nesoucí kód W213. Po fotografiích interiéru tady máme infografiku, která objasňuje fungování systému Active Lane Change Assist. 

Tajné | Mercedes-Benz | Sedany | Paparazzi

Mercedes třídy E (W213) částečně odložil maskování

Jedná se vlastně o jednu z funkcí systému částečně autonomní jízdy, pro který Mercedes-Benz zavádí marketingové označení Drive Pilot. K udržování odstupu a jízdního pruhu, které známe už ze současné třídy S (a mnoha dalších modelů nejrůznějších značek), přidává schopnost přejetí z pruhu do pruhu. 

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Cestování

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Nerozhodne se k tomu ale sám, třeba když dojede pomalejší vozidlo a v levém pruhu je volno. Řidič musí dát systému pokyn použitím směrových světel na déle než dvě sekundy. Soustava kamer a radarových senzorů pak zkontroluje okolí vozu a pokud vyhodnotí manévr jako bezpečný, třída E přejede do souběžného jízdního pruhu. Active Lane Change Assist má pracovat v rychlostech 80 až 180 km/h, není tedy určen pro použití například na víceproudých komunikacích ve městě. 

Video | Bezpečnost | Technika | Autosalony | Mercedes-Benz | Frankfurt 2013

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Probíhající manévr může řidič kdykoliv přerušit zásahem do řízení nebo vypnutím funkce Steering Pilot. 

Podobnou schopnost jako nová třída E má elektromobil Tesla Model S. Získal ji v rámci aktualizace fimwaru, která ve vozech osazených potřebnými snímači aktivovala funkci Autopilot.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků