Další světelné tabule na D1: pomohou něčemu?

18 komentářů

Vít Pátek
5. listopadu • 22:10

Hm, to si Turci, Rumuni, Maďaři atd..., zkrátka podstatná část kamionérů, hezky počtou.

ja
5. listopadu • 22:54

a co nech si pocitaju, videl som podobne tabule v rakusku a tiez boli len nemecky nie aj anglicky toboz nie slovensky ci cesky :D

preklad
6. listopadu • 22:37

tak tak, kdyz pojedu v cizine tak mi to taky cesky psat nebudou.
jsou u nas tak at se nauci cesky :-P kdyz budou ohrnovat nos nad tim ze tam budou mit dulezitou informaci v anglictine.

Q
5. listopadu • 18:07

pravda je ze lepsi nez vyhodit ty penize by bylo prestavet D1 na viceproudou ale to by stalo mnohem vic. tohle je takovy hezky system, ale v dusledku na prd.
je sice hezky ze to umi informovat o zapce, ale co s tim udelate? sjet neni kam a uhnout na dvouproude silnici taky..

sety
5. listopadu • 13:03

!!!

Sobik
5. listopadu • 14:14

na kazdejch 10 km policajti s potrebnou technikou a pravomocemi, zakaz predjizdeni kamionu po cele delce D1 a v neposledni rade ohleduplnost, at uz dobrovolna nebo vynucena restrikcemi ostatnich ridicu a bude se jezdit lepe a plynuleji.

rendys
5. listopadu • 20:27

On zákaz predjíždění je blbost.Kolikrát je kamion rychlejší než osobák a pak zdržuje všechny ostatní,ale spíše postihovat mamlase kteří jedou o půl kilometru rychleji a predjíždějí i když na to nemá.A taky pokud kamion chce predjíždět a dává blinkr,tak v osobáku ubrat plyn a umožnit mu predjet pomalejšího.A poliše v civilních autech neustále měřící rychlost.

tom
5. listopadu • 11:26

za 2,4 mld kč novou D1 nepostaví. (Opravdu - zásadní oprava + rozšíření které by situaci jistě vyřešily by byly ve skutečnosti téměř nová stavba) No a než nic je lepčí alespoň toto.

Pozorovatel
5. listopadu • 11:12

Ten článek budí dojem, že byl publikován s mírným zpožděním. V pondělí 3.11.2008 už byly namontovány snad všechny tabule na D1 (svítilo na nich něco jako "zkušební provoz") a všechna omezení kvůli jejich výstavbě skončila snad 30.10.2008?
Tabule ovšem nejsou vidět z osobního auta v situacích, kdy pod tabulí projíždí kamión v pravém pruhu - prostě je svou výškou překryje. Asi bude nutné udržovat větší rozestupy než malé, aby k překrytí nedocházelo. Nicméně když jede v pravém pruhu jeden kamion za druhým, tak řidič v osobáku v levém pruhu nemá šanci text na tabuli spatřit, natož aby ho přečetl. Takže možná uvidí kus rozsvícené značky, ale už nezjistí, na kterém kilometru má očekávat nějaký problém a může jen podle značky odhadovat, co ho asi čeká.

Pozorovatel
5. listopadu • 17:29

Celkem přehledně je to vidět na http://www.dopravniinfo.cz . Stačí si zapnout na té mapě zobrazování informačních tabulí (případně kamer či dalších informací). Po najetí kurzorem myši na symbol tabule se ukáže, co je na ní napsáno, u kamer se ukáže poslední(?) snímek, u uzavírky stručný popis a po kliknutí podrobnější popis. :-)
Pokud by se ty informace z tabulí ukazovaly on-line i za jízdy např. v navigaci, pak by to eliminovalo ten problém, kdy je cedule překryta pro osobní auta kvůli výšce projíždějícího kamionu. Jak by řidič přijížděl k ceduli, tak by se mu její text ukázal v navigaci a pak by nezáleželo na tom, jestli je ta konkrétní cedule nad dálnicí zrovna skryta za nějakým kamionem. ;-)

Smx
5. listopadu • 8:34

Kde jinde by potom svítila ta značka zimní výbavy.. :-D

mikes
5. listopadu • 8:29

Takze vysledek clanku je - proc informovat ridice o dopravni situaci (i kdyz se kazdy den na dalnici boura a zpusobuje to velke zacpy), radeji zaflastrujte dalsich par metru cesty. Jestli je cena adekvatni nebo ne nevim, levne to zrovna neni, ale uzitecne ano - za min. rok jsem jel min. 2x cestu Praha Brno ktera trvala vice nez 4 hodiny z duvodu nehody... Co me ale celkem vadi je neustale svadeni vsech problemu na "katastrofalni stav" dalnice - ze by byla zrovna vzorem bezpecnosti se rict neda, ale min. polovinu nehod zpusobi kamiony, nektere vrazi do sebe pri predjizdeni (coz jaksi nechapu jak se jim to muze podarit), jine si ustelou na boku (to taky nechapu), podstatne ale je, ze i kdyby byla dalnice v top stavu, nehod prilis podle me neubude. Je to tim jak se jezdi, ne stavem dalnice - dokud si budou nekteri kamionaci cist noviny za jizdy, strihat nehty, divat se na televizi, ridit 20 a vic hodit v kuse odnekud z vychodu apod. tak se ani s lepsi dalnici nic nezmeni... vsem slusnym kamionakum se predem omlouvam, na ne kritika nemiri.

Pavel
9. listopadu • 15:44

Určitě existují informace o příčinách nehod na D1. Těžko bez nich o něčem usuzovat. Faktem je, že přetížená D1 způsobí při náhle změněných podmínkách (lokální náledí nebo lokální mlha) řetězové nehody s rozsáhlými důsledky. Není to specialita D1. Občas se něco podobného stane ve Francii, Německu nebo USA. Tabule mohou trochu pomoci. Ta cena mě jen připomíná, že skutečná hodnota koruny se blíží bývalé italské liře.

fahrer
5. listopadu • 9:28

Když ty tabule moc nefungují. Ve čtvrtek na D8 svítila výstraha na námrazu a bylo +6,5st.C. :-)) Jinak si myslím, že za nehody na dálnicích můžou všichni rovným dílem.;-)

Bob
5. listopadu • 10:14

Ta cena je strašlivá, tabule stejně moc nezachrání, protože to příliš nejde objet. Pomohl by třetí pruh v celé délce, 4 pruhy u Prahy a dálnice Praha - HK - Olomouc

martin
5. listopadu • 8:44

souhlasím. V 99% případů je to chyba těch prasat co nesundaj nohu z plynu

Anonymizovaný
5. listopadu • 13:45

Myslim, ze im celkom dobre sekunduju vodici co nepozeraju do spatakov pri zmene pruhu...

mikes
6. listopadu • 0:19

Mas pravdu, ale to plati obecne. Akorat ze kdyz se rozstreli osobak, tak se da zpravidla aspon nejak omezene dalnice projet, kdyz to rozstreli kamion, stoji D1 pul dne.

Doporučujeme

Články odjinud