Další série testů Euro NCAP: GLA to má za pět, Aygo a Twingo za čtyři

7 komentářů

Neurotic
3. září • 23:45

"Problémy pak také dělal náraz na sloup, kde se údajně projevila snaha o co nejnižší hmotnost, kvůli které nejsou výztuhy dveří dostatečně pevné." tak to je skoro každému jasné, že když se něco udělá z papíru tak to nevydrží stejně jak železo! Ale hlavně, že jsme ušetřili pár kilo a snížilo to spotřebu o 0,001/100.Jinak vypovídající hodnota je 0 protože mě fakt nezajímá kolik je v autě elektronických nesmyslů, protože při nárazu jsou na **** A co se týká chodců tak sorry, ale já jsem uvnitř a navíc si nejsem jist, že při rychlosti 90km/h bude nějaký zásadní rozdíl v tom jestli má auto 0% nebo 100%ochranu;-)

Kluc
4. září • 17:18

Ještě jednou. Twingo je nejlepší v ochraně dospělých při čelním nárazu ve své třídě. Nejlepší je i v ochraně dětí. Ztrácí v simulaci whiplashe u zadní sedačky. Pokud jde o ten náraz sloup, tak tam také Twingo něco ztrácí. Ale není to zase taková tragédie. Má podobný počet bodů jako nová Mazda, BMW 1 nebo nová Octavia a je na tom lépe než nový Ceed nebo i30. Rok 2014 je prostě někde jinde a to, co ještě loni stačilo, tak je letost označováno za špatné. Prostě ty dveře z papíru mají i auta o 2 třídy větší a tam je to vzhledem k jejich použití asi větší problém. Smiř se s tím, že většina dříve 5* aut by dnes skončila na 3*. Z toho pohledu jsou Aygo a Twingo velice bezpečná auta. I když mají jen 4* hvězdy a chápu, že je to pro některé jedince trošku složitější na pochopení.

Kejbl
3. září • 16:47

To se nemá Aygo ani Twingo čím chlubit, dostat v nenáročných testech NCAP jenom 4* je ostuda.

Kluc
3. září • 18:17

Možná jsi to ještě nezaregistroval, ale od letošního roku platí nové hodnocení. Bez některých asistenčních systémů prostě na 5 hvězd nedosáhneš a hodně dřívějších pětihvězdičkových aut by dnes skončilo na 3 hvězdách.

Kejbl
3. září • 18:49

Aygo by na 5* dosáhlo a ztratilo je jen kvůli asistentům. Nicméně o pravidlech všichni výrobci vědí a mohou se na ně připravit.
Twingo dopadlo hůř, protože nedosáhlo na 5* kvůli slabému hodnocení ochrany dospělých při crash testu, který se hodnotí stále stejně. Na 5* je potřeba minimálně 80% a Twingo dosáhlo jen 78%. Takže Twingo by na 5* nedosáhlo ani v dřívějších testech i bez hodnocení asistentů.

Kluc
3. září • 19:53

Asi z nevědomosti meleš nesmysly. Nemůžeš srovnávat loňských 80% a letošních 80%. Jsou to jiná čísla. Pokud jde o srovnání Twinga a Ayga, tak Twingo dostalo v ochraně dospělých 29,9 bodů a Aygo 30,7 bodů. Twingo bylo lepší při čelním nárazu a ztratilo při novém testu - Whiplash u zadní sedačky (0,9 bodů oproti Aygu). Ten dříve nebyl a Twingo by tedy mělo 5*. V ochraně dětí a chodců je Twingo také lepší než Aygo.

Kejbl
3. září • 21:25

Já nesrovnávám loňských a letošních 80%, já jen konstatuji, že minimum pro ochranu dospělých v crash testu je 80% a ty prostě Twingo nesplnilo, na rozdíl od Ayga, které je splnilo. Takže Aygo nedostalo 5* jenom kvůli asistentům, kdežto Twingo kvůli slabému crash testu a kvůli asistentům.

Doporučujeme

Články odjinud