Další série testů Euro NCAP: GLA to má za pět, Aygo a Twingo za čtyři

Euro NCAP zveřejnil výsledky nejnovějších testů, ve kterých se kromě jiného představila také nová generace Renaultu Twingo. Ta sice nepropadla, ale na pětihvězdičkové hodnocení nedosáhla. Stejně jako například nová Toyota Aygo dostal malý francouzský hatchback čtyři hvězdy.

Video | Autosalony | Premiéry | Renault | Ženeva 2014

Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

Za ochranu dospělých osob získalo Twingo 78 %, za ochranu dětí 81 %, ochrana chodců skončila na 68 % a za bezpečnostní asistenty si Twingo vysloužilo 56 %. Protože má francouzská novinka poměrně krátkou přední část a motor uložený vzadu, došlo při nárazu k posunu pedálů. Problémy pak také dělal náraz na sloup, kde se údajně projevila snaha o co nejnižší hmotnost, kvůli které nejsou výztuhy dveří dostatečně pevné.

Hatchbacky | Toyota | První svezení

Toyota Aygo přichází se známou technikou první jízdní dojmy

Spolu s Twingem se představilo v testech také Berlingo, které nakonec získalo pouze tři hvězdy, Mercedes-Benz GLA (odnesl si očekávaných pět hvězd), Nissan e-NV200 Evalia to má taktéž za tři hvězdy a konečně se dostalo také na už zmíněnou Toyotu Aygo. Ta dostala stejně jako nový Renault čtyři hvězdy.

Konkrétně za ochranu dospělých osob i dětí má shodně 80 %, za ochranu chodců 62 % a bezpečnostní systémy hodnotí Euro NCAP na 56 %. Videa ze všech nových testů najdete níže.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků