Další rána: prodej aut padá i v Indii a Číně

Po Evropě začínají přicházet špatné zprávy o prodeji nových aut i z Asie. Automobilové trhy v Indii a Číně zaznamenaly v únoru prudký propad.

 V Číně prodej aut v únoru klesl o 13,6 procenta. V Indii se pak snížil o 25,7 procenta, což byl nejvyšší pokles za více než 12 let. Vyplývá to z údajů, které zveřejnily místní automobilové svazy.

Čínský svaz výrobců automobilů propad prodejů zmírňuje. Upozornil, že údaje za leden a únor bývají obvykle zkreslené kvůli odlišnému termínu oslav lunárního nového roku, které trvají týden. Letos oslavy připadly na únor, loni byly v lednu. Proto je přesnější dvouměsíční údaj za leden a únor, kdy prodej naopak stoupl o 14,7 procenta. Čína je největším automobilovým trhem světa.

V letošním roce má prodej aut v Číně stoupnout o sedm procent. Třetím rokem za sebou tak bude procentní růst prodeje pouze jednociferný. Podle analytiků a zástupců odvětví relativně pomalý růst zřejmě způsobí zesílení konkurence na trhu a problémy menším domácím značkám. Loni prodej aut v Číně stoupl o 4,3 procenta a v roce 2011 o 2,5 procenta.

Indie klesá stabilně

Prodej aut v Indii se snížil již čtvrtý měsíc za sebou kvůli pokračujícímu slabému ekonomickému růstu, který má dopad na poptávku. Analytici očekávají, že klesne i za celý rok, což bude první pokles prodeje za desetiletí, kvůli vysokým úrokových sazbám a růstu cen pohonných hmot. Indický automobilový trh přitom kdysi patřil mezi nejslibnější na světě.

Indický svaz výrobců automobilů SIAM dodal, že v únoru se v zemi prodalo 158 513 automobilů. Za 11 měsíců fiskálního roku je prodej nižší o 4,6 procenta. SIAM minulý měsíc snížil odhad růstu prodeje na letošní fiskální rok do konce března na nula až jedno procento.

Bylo to již třetí zhoršení výhledu v letošním fiskálním roce. Původně počítal se zvýšením prodeje o deset až 12 procent. Podle analytiků však není pravděpodobné, že by březen smazal dosavadní pokles prodeje a ten se tak zřejmě za celý rok sníží. Bude to první pokles od fiskálního roku 2002/2003.

Zdroj: E15.cz
 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků