Další propadák? Chybějící parkoviště brzdí dostavbu metra A

Výstavba trasy A pražského metra z Dejvic do Motola má vážný problém. Evropská komise už podruhé odmítla projekt schválit a poslala do Česka žádost o jeho doplnění.

„Posuzování projektové žádosti ze strany komise bylo přerušeno,“ potvrdila Jana Jabůrková, mluvčí ministerstva pro místní rozvoj, které je národním koordinátorem procesu čerpání evropských fondů. Unie má dát na pražské metro 330 milionů eur, v přepočtu přes osm miliard korun, celkové náklady překračují 21 miliard korun.

Tentokrát Evropské komisi vadí především neexistence parkoviště P+R na Dlouhé Míli. Parkoviště mělo být součástí stavby rychlodráhy na letiště, kterou chtěl zbudovat stát.

Tento projekt je však navzdory mnoha politickým proklamacím už léta u ledu. Zprovoznění rychlodráhy a zmíněného parkoviště je přitom podle dokumentace EIA pro vybudování nového metra podmínkou. „Doufáme, že se připomínky vypořádají a že poté to bude schváleno,“ řekl deníku E15 ředitel odboru fondů EU na ministerstvu dopravy Marek Pastucha.

Problém musí vyřešit především pražský dopravní podnik, který je žadatelem o dotaci. „Vzhledem k tomu, že tato podmínka je nesplnitelná, hledal dopravní podnik ve spolupráci s městem náhradní řešení, které bude odpovídat podmínce uvedené v původním Stanovisku k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí (EIA),“ uvedla mluvčí dopravního podniku Monika Lojínová.

Náhradním řešením má být terminál u stanice Veleslavín, kde vznikne mimo jiné sto parkovacích míst. Podle Lojínové je o tom komise průběžně informována. Stavba úseku metra A Dejvická–Motol byla zahájena předloni na jaře. „Projekt se realizuje, ačkoli jeho efektivita je sporná,“ stálo v loňském posudku CEE Bankwatch Network’s, který sleduje dopravní operační programy v nových členských zemích Evropské unie.

Češi mohou jen doufat, že se metro nezařadí k tuzemským dopravním propadákům, kam už patří například dálnice D8 nebo řada vodních staveb. „Můžeme říci, že český operační program Doprava je jedno velké selhání,“ píše se rovněž ve zmíněném posudku. Ten je přitom s nabízenými 150 miliardami korun největším tuzemským operačním programem.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků