Další podrobnosti k novému osmiválci Bentley 4,0

Již ve chvíli, kdy jsme vám podrobně představovali facelift velkého kupé Bentley Continental GT pro modelový rok 2011, poznamenali jsme, že se již během letošního roku dočkáme také zcela nové osmiválcové pohonné jednotky, jež se stane alternativou k tradičnímu dvanáctiválci W12. Poslání nového motoru s objemem 4,0 l je jasné a nikoho snad nepřekvapí: srazit spotřebu a emise CO2, ale také poněkud zpřístupnit model Continental GT širšímu okruhu zákazníků. Tato jednotka má být dodávána z dílen Audi a doplněna koncernovou dvouspojkovou převodovkou S-Tronic.

Nyní již víme, že bude k mání hned ve dvou verzích. Atmosféricky plněné provedení má dosahovat výkonu 421 koní (310 kW), použití dvojice turbodmychadel pak tuto špičku zvedne až na 563 koní (414 kW). Jen pro srovnání, o plné dva litry „větší“ a rovněž dvojitě přeplňovaný dvanáctiválec W12 dnes dává 575 koní (423 kW), což není nijak markantní rozdíl a naznačuje nám, že ingotu W12 zřejmě brzy odzvoní.

Automobilka Bentley údajně plánuje, aby všechny její motory v dohledné době svým specifickým výkonem překračovaly hranici 100 koní na litr objemu. Zároveň hodlá omezit emise CO2 v průměru zhruba o 40 % a nabídnout jako standard možnost spalování paliva E85.

Klepněte pro větší obrázek 
Pohled na motory Bentley je impozantní. A zůstane i v budoucnu?


 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků