Další podrobnosti k novému osmiválci Bentley 4,0

Již ve chvíli, kdy jsme vám podrobně představovali facelift velkého kupé Bentley Continental GT pro modelový rok 2011, poznamenali jsme, že se již během letošního roku dočkáme také zcela nové osmiválcové pohonné jednotky, jež se stane alternativou k tradičnímu dvanáctiválci W12. Poslání nového motoru s objemem 4,0 l je jasné a nikoho snad nepřekvapí: srazit spotřebu a emise CO2, ale také poněkud zpřístupnit model Continental GT širšímu okruhu zákazníků. Tato jednotka má být dodávána z dílen Audi a doplněna koncernovou dvouspojkovou převodovkou S-Tronic.

Nyní již víme, že bude k mání hned ve dvou verzích. Atmosféricky plněné provedení má dosahovat výkonu 421 koní (310 kW), použití dvojice turbodmychadel pak tuto špičku zvedne až na 563 koní (414 kW). Jen pro srovnání, o plné dva litry „větší“ a rovněž dvojitě přeplňovaný dvanáctiválec W12 dnes dává 575 koní (423 kW), což není nijak markantní rozdíl a naznačuje nám, že ingotu W12 zřejmě brzy odzvoní.

Automobilka Bentley údajně plánuje, aby všechny její motory v dohledné době svým specifickým výkonem překračovaly hranici 100 koní na litr objemu. Zároveň hodlá omezit emise CO2 v průměru zhruba o 40 % a nabídnout jako standard možnost spalování paliva E85.

Klepněte pro větší obrázek 
Pohled na motory Bentley je impozantní. A zůstane i v budoucnu?


 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků