Další oběť Dieselgate? Audi zvažuje konec v Le Mans!

Audi se už nechce nadále účastnit závodů World Endurance Series, včetně 24h Le Mans. Uvedly to zdroje blízké šéfovi automobilky Rupertovi Stadlerovi. Sezóna 2017 má být pro čtyři kruhy v Le Mans tou poslední.

Rozhodnutí pramení ze snižování nákladů celého koncernu Volkswagen, kdy po emisním skandálu Dieselgate již není motorsport tím odvětvím, do kterého chtějí Němci sypat nejvíce peněz. Určitě ne tolik, aby dvě nejvýdělečnější značky koncernu, Audi a Porsche, bojovaly v takto nákladném seriálu vrcholných prototypů proti sobě. Vždyť každá značka na sezónu potřebuje více než 200 milionů eur a minimálně jedna každý rok prohraje.

Zajímavosti | Ford | Sportovní auta | BMW | Audi | Sport | Mercedes-Benz | Renault | Mazda | Peugeot | Alfa Romeo | Ferrari | Porsche | Aston Martin | Bentley | Jaguar

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Dieselgate s touto situací souvisí i v jiném kontextu. Audi závodí s hybridním dieselovým ústrojím 4.0 V6 TDI. Porsche spaluje benzin ve svém čtyřválci o objemu dvou litrů, taktéž v kombinaci s elektromotorem. Koncern VW se ale chce v návaznosti na tento skandál obecně zbavovat vznětových motorů. Proč s nimi tedy závodit?  „Jedním z důvodů, proč jsme do šampionátu nasadili obě značky, byla příležitost soutěžit s odlišnými druhy pohonu.“ řekl zdroj a dodal: „Pokud bychom nasadili stejné koncepce, postrádá to smysl.“

Sportovní auta | Fascinace | Audi | Sport | Toyota | Hybridy | Porsche

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

Mimo zbytečné zapojení dvou příbuzných v jednom šampionátu prý mluví proti pokračování Audi v sérii i nedostatečný mediální dopad WEC. Jediný humbuk způsobí dvacetičtyřhodinovka v Le Mans, ta je však jen jednou ročně a náklady na ostatní závody se vzhledem k propagaci značky podle zdrojů z automobilky nevyplatí.

Zajímavosti | Ford | Sportovní auta | Audi | Sport | Toyota | Hybridy | Ferrari | Porsche

Toyota promarnila šanci vyhrát 24 h Le Mans 2016 tři minuty před koncem

Audi tedy od dieselového závodění couvá, to však neznamená, že by se vzdávalo motorsportu. Krom setrvání v DTM a okruhových sériích jako tovární pohár TT Cup plánuje tovární nasazení ve Formuli E, která se stává čím dál tím zajímavějším odvětvím. Zde se může utkat s Jaguarem, Mercedesem, BMW či DS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků