Recyklovat se nebude nijak, pouze si nekdo prolobbuje zakon, na kterem si nakrade, jako u solarnich elektraren a spousty dalsich "vychytavek".
Prosím Vás, nedělejte z lithiových akumulátorů strašáky, samozřejmě, že se ví, jak je recyklovat, není to žádná sci-fi technologie.Problém byl před X lety s cadmiem, ten v lithiových akumulátorech není.
Zrejme jsi muj prispevek uplne nepochopil;-)
Jediné systémové řešení je zrušit spotřební daň z pohonných hmot a nahradit ji u všech vozidel mýtem stanovovaným podle stupně opotřebení komunikací způsobovaného daným vozidlem. Přičemž by třeba i mohlo být mýto pro náklaďáky na silnicích nižšších tříd vyšší než než na dálnicích, neboť tyto silnice jsou jimi daleko více poškozovány. Výší mýta by mohly být regulovány dopravní toky nejen v prostoru, ale i v čase - třeba noční zásobování center měst by bylo možné preferovat nižšším mýtem. Ale vše doopravdy pouze za předpokaldu zrušení spotřební daně z paliv.
Ani to neni dobre.Minimalne tam nepostihnete kdo kdy po jake silnici jel.
To by ale nikdy lobisti nedovolili, aby byl svět spravedlivý.
Ono tvrdit, že nelze odlišit elektřinu pro vůz od elektřiny pro budovu je poněkud nesmysl. Při použití správné legislativy (například dnešních ČSN EN pro nabíjení vozidel) to jde zabezpečit velmi snadno. Tato legislativa totiž nepovolí nabíjení vozidel jinak, než z nabíjecího stojanu a ten bude mít vlastní měření spotřeby. Tím je to pak ošetřeno.A samozřejmě, stát se bude vždycky snažit získat peníze ze všeho co lidi dělají. Má na to docela právo i když nás to štve.Jo a ještě něco. Nikde jsem neviděl porovnání celkového ekologického dopadu za řekněme deset let při provozu elektromobilu a nájezdu třeba 10 000km/rok proti provozu automobilu se srovnatelným spalovacím motorem (výkonově to srovnávat nelze, muselo by se najít jiné hledisko srovnání) a nájezdem.
Na E báj koupím redukci a budu dobíjet kde budu chtít. Nebo si ji vyrobím sám.
Těžko, protože bez komunikace se stojanem ti to nepojede :-)Mimochodem rozhodně se nepočítám mezi pošahaný ekologisty a docela slušně mě živí uhelné, plynové a atomové elektrárny :-D
Komunikace se stojanem by mohla být, ale kluci čínský jsou šikovný, budou umět vyrobit a zabudovat čip i do redukce na obyčejnou zásuvku, stejně jak to dělají u kabelů pro diagnostiku aut apod. Ještě jsem neviděl žádnou ochranu, která by nebyla za pár dnů či týdnů překonaná.
a jak to oddělíte? jak zajistíte, že si doma v garáži ze svého 3*400V neudělám patici ze které si budu nabíjet auto? to máte jako s domácí plničkou na zemní plyn, také stačí revizní technik co to zapojí a že si ládujete auto plynem určeným pro topení nikdo nezjistí.
Jo. A smrt fašismu :-))))))
Jistě všechny napdá jeden zásadní a pozitivní dopad elektromobilů na NÁŠ svět benzínu. Lidi to budou kupovat,budou tim jezdit,až si na to zvyknou a zapomenou na benzínový auta. (ano,dosti nadnesené). Každopádně by masivní rozšíření nebenzínových aut mohlo znamenat výrazné snížení cen benzínu,což by bylo jistě fajn.Ale to je ještě daleko. Naše generace by se toho nemusela dožít...
Podle mého názoru je elektromobil ze všech aut s alternativním pohonem ta nejhorší volba, jaká vůbec může být.Nevýhody dalece přesahují tu jedinou výhodu, což jsou nižší, nikoli nulové, emise.I ta elektřina se musí někde vyrobit a tepelné elektrárny ještě pořád převládají.O ekologické náročnosti výroby akumulátorů, jejich mizerné životnosti a následné recyklaci není třeba ani mluvit.Je to stejná blamáž veřejnosti jako solární panely a elektrárny, nebýt naprosto nesmyslné výkupní ceny elektřiny, nikdo by po nich ani nevzdechl, ale politická lobby dostala zaplaceno od výrobců a zítra za to zaplatíme všichni.
Ještě nikde jsem neviděl test 5 let starého elektromobilu, který má ty baterky jenom na startování.
hydrogen panove to řeší ale stejně se to je tak nebude masivně vyrábět co by dělali stou ropou ... že prý dochází. Jsou to kecy jen aby lidi platili víc a víc ... a stou elektrarnou máš pravdu. Když budou auta na elektřinu bude se muset postavit plno elekráren a budem tam kde jsme byli a ještě hůř.. A nabíjení jeni nijak rychle, spíš 100 leté, a navíc baterie vydrží na dojezd jen z nákupu k baráku. Tyhle elektricka auta stojí za prd. Znáte Hondu Clarity to je to co člověk může chtít www.youtube.com ...
...začalo někomu docházet ? Ale že to trvalo, a to se jeden z těch paskvilů musel stát dokonce autem roku (fuj !)
žádná novinka. Rudé vlády EU už to mají vyšpekulované.:-D:-D:-D
Žádné daně nemusí být, stačí když se elektromobily přestanou dotovat.
ale "musí" aby se dorovnal případný výpadek spotřebních daní z banzinu/nafty
hm, je to smutný no. :-(
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.