Další dva úseky dálnice D1 se mohou opravovat. Do práce se dá i Eurovia

V těchto dnech definitivně začíná modernizace dálnice D1. Na prvních dvou úsecích mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, respektive mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou, se již objevila první dopravní omezení. Mimochodem dnes (11. května) je dálnice v prvním jmenovaném úseku ve směru na Prahu vedena pouze v jednom pruhu. Nebude to dlouho trvat a na naší hlavní dálnici přibydou další dvě uzavírky.

Video | Život řidiče | Byznys

Modernizace dálnice D1: co, kdy, jak a proč

Ředitelství silnic a dálnic vybralo z uchazečů vítěze a podepsalo s nimi smlouvy. Konkrétně se jedná o úseky 5 (Šternov – Psáře) a 9 (Loket – Hořice). Devítku dostalo na starost „Sdružení CPI pro D1“, které je sestavené ze společností Colas CZ a.s. a Porr a.s. Za tuto opravu zaplatíme 624 914 363,59 Kč bez DPH přesně. Dálnici v úseku Šternov – Psáře bude opravovat Eurovia. Ta provede opravu za 523 095 450,77 Kč bez DPH.

Život řidiče | Bezpečnost

MDČR schválilo uzavírky na D1. Rekonstrukce definitivně začne za týden

Asi není potřeba připomínat, že právě Eurovia má na svědomí dálnici D47, která se nedlouho po svém otevření zvlnila. V kontrolních výkopech se již v hloubce 1,2 m pod terénem našla vrstva uložených pneumatik. Eurovia se pak uchází také o opravu dalších úseků dálnice D1. Snad vydrží rovné… 

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

V násypu dálnice D47 jsou pneumatiky

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků